Klacht: Drama vertrek vliegtijden Corendon

op 14 juli 2012 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Wij vertrekken 21/7 naar Turkije, Hotel Club Golden Beach.
10 Juli ben ik uit mijzelf naar D-Reizen gestapt omdat ik nog steeds geen vertrektijden door had gekregen cq. Tickets.
Er werd mij verteld dat ze niet bekend waren en ik hoogstwaarschijnlijk op korte termijn bericht zou ontvangen.
12 Juli krijg ik bericht ( voicemail) dat wij de tickets kunnen ophalen.
Vanwege mijn werk en 2 kinderen niet direct kunnen ophalen.
14 Juli krijg ik weer telefonisch bericht van D-reizen dat de tijden van vertrek geannuleerd zijn. Voordat er opgehangen wordt vraag ik naar de geannuleerde tijden.
21/7 vertrek om 21:30 Amsterdam, 31/7 vertrek Antalya 6:15.
Als alleenstaande ouder met 2 kinderen werk ik het hele jaar 4 dagen in de week om op vakantie te kunnen.
Nu had ik dit jaar besloten ipv 6 dagen(5 nachten)voor 11 dagen te kiezen ( 10 nachten).
Nu kan ik stellen dat bij het vertrek van 21/7 om 21:30 wij op 22/7 om 1:30 Landen in Antalya ( dag 1 van de 11 voorbij)om vervolgens nog anderhalf uur in de bus te zitten. En dus met enige mazzel op zijn vroegst om 3:00 hetzij 3:30 in hotel te arriveren!Kinderen leeftijd 10 en 7 jaar zullen ruimschoots gaan slapen.
Vervolgens mogen wij op de zogenaamde “11de” dag welleswaar om 6:15 vertrekken!Dus wordt erop 31/7 vermoedelijk van ons verwacht dat we 2 uur vantevoren aanwezig moeten zijn op de Airport van Antalya dus om 4:15. Wij moeten wederom met de bus naar de Airport en dus anderhalf uur met de bus.
Dat mag dan inhouden 2:45 met 2 kinderen van 10 en 7 jaar oud.
Dus nog even op een rijtje:
Ik heb betaald voor 11 dagen aanwezig te zijn op: Resort Hotel Club Golden Beach, all Incusive dat zijn in totaal 264 uren.
Het daadwerkelijke aanwezig zijn op het resort betreft:
197 uren en 15 minuten!
Het aantal uren waarvoor ik betaald heb maar niet aanwezig ben wegens de drama vertrektijden naar en van de vakantie bestemming bedraagt: 66 uren en 45 minuten!!
Dat zijn 2 x 24 uur en 18 uren + 45 min.
Oftewel het zijn er gewoon 3 dagen minus 5 uur en 15 minuten.
En dan heb ik het nog niet eens over dat een van mijn zonen medische zorg nodig heeft.

Tijdens mijn vroegboeking (31/05)werd mij Het Flexpakket aangeraden.
Maar inderdaad omboeken geldt alleen: 10 weken voor vertrek...

Ik zou het coulant vinden van D-reizen en Corendon dat mij in ieder geval de mogelijkheid wordt geboden om of een dag eerder te reizen op een schikkelijk tijdstip ( staan nog stoelen open) of om alsnog de mogelijkheid te geven om om te boeken.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 16 juli 2012 om 11:35 geantwoord

Wij betreuren het te vernemen dat onze klant een vluchtwijziging heeft gekregen, echter de eerste en de laatste dag van een vakantie worden gezien als reisdagen, een vakantie kan op de eerste dag beginnen om 23.00 uur en op de laatste dag eindigen met aankomst om 08.00 uur (ANVR informatie 2012). D-reizen heeft hier helaas geen invloed op. Voor onze klant is op het moment dat wij van de wijziging op de hoogte werden gesteld al nagevraagd bij de touroperator Corendon of er een andere tijd voor mogelijk is. Onze klant kon niet ingedeeld worden op een andere vlucht, vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van D-Reizen beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Sonnya