Klacht: Draairichting kastdeurtjes

op 26 juli 2017 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

Bij het ontwerp van de keuken is er geen aandacht geweest voor de draairichting van de kastdeurtjes.
Het betreft in dit geval 3 hoge kasten naast elkaar, waarvan bij de rechter kast een kastdeurtje naar links draait in plaats van naar rechts.
Op de door de inmeetmedewerker getekende opstelling is met veel moeite waar te nemen dat de draairichting zo is ingetekend.
Bij montage van de keuken was de monteur degene die dit meteen aan ons meldde. Helaas is het deurtje niet om te draaien zonder beschadigingen aan deur en kastdeel.
De vestigingsmanager die wij hierop aanspraken, was echter onverbiddelijk. Hij stelt dat een dergelijke draairichting normaal is en dat Keukenkampioen hierin geen blaam treft. Voor € 750,00 wilde hij wel een nieuw kastdeel bestellen.
De regiomanager bleek even onverbiddelijk. Wel stelde hij vast dat er een kleine beschadiging op het betreffende deurtje zat, waardoor we in aanmerking komen voor een nieuw deurtje. Opgelost dachten wij toen.
Mis!!! Keukenkampioen levert een nieuw deurtje, maar dat kan alleen maar identiek aan de bestaande deur. Linksdraaiend dus.

Los van bovenstaande beschrijving kan ik nog meedelen dat de houding van Keukenkampioen in deze en dan met name van de bedrijfsleider van vestiging Breda ronduit klantonvriendelijk is.
Men is niet uit op een oplossing van een probleem, maar uitsluitend op het behalen van hun eigen gelijk.

Wij zijn tevreden als de kast onbeschadigd wordt geleverd met een rechtsdraaiende deur.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

2 maanden geleden - Beste meneer, Wij begrijpen dat er inmiddels al contact is geweest met onze verkoop over de draairichting van de kast. We zullen van hieruit uw klacht bekijken en overleggen met verkoop over het vervolg hierin. U verneemt zo spoedig mogelijk van ons. Met vriendelijke groet, Thomas, Webcare Keuken Kampioen.

Bericht van Keuken Kampioen

2 maanden geleden - Beste meneer, Vanuit onze klantenservice heeft u als het goed is inmiddels per mail een bericht gekregen omdat er telefonisch geen contact gemaakt kon worden. Met vriendelijke groet, Thomas, Webcare Keuken Kampioen.

Reactie van de melder van de klacht a3bouw

1 maand geleden - beste Thomas, Het is nog steeds niet opgelost! Viel ook eigenlijk niet te verwachten na alles wat al is gebeurd. het vertrouwen is helemaal weg. De monteur heeft niet de goede deurtjes bij zich. Kostte weer een vrije dag. Bij opnieuw herstellen, kost het weer een vrije dag. Er wordt bij Keukenkampioen niet ingegaan op mijn klacht in deze. Inmiddels is er door Keukenkampioen al een veelvoud aan kosten gemaakt t.o.v. de kosten voor het vervangen van het kastdeel. Daar komt de imagoschade nog eens bovenop. Iedereen die onze keuken ziet, maar vervolgens de reactie van Keukenkampioen op de draairichting van het deurtje hoort, is vol ongeloof dat een bedrijf daar zo mee om kan gaan. Ook de wijze van afwikkelen stuit velen tegen de borst. Wat mij betreft betekent dit dat al deze mensen zich wel 2x zullen bedenken alvorens bij Keukenkampioen binnen te lopen voor een keuken. Op de een of andere manier dringt dat niet tot de medewerkers van keukenkampioen door. Een zeer ontevreden klant.

Bericht van Keuken Kampioen

1 maand geleden - Beste meneer Bouwmeester, Wat vervelend om te lezen dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik ga uw klacht direct in behandeling nemen en zorgen dat er zo spoedig mogelijk contact met u wordt opgenomen. Met vriendelijke groet, Sophie - Webcare Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht a3bouw

1 maand geleden - Beste Sophie, Altijd leuk om als Keukenkampiuoen een begripvol en oplossingbiedend commentaar onder mijn klacht te vermelden. Zo lijkt het net alsof Keukenkampioen alles keurig oplost. Niets is minder waar. Ik krijg vervolgens een belcollega van de service afdeling aan de telefoon, die met van bovenaf opgedragen standaardoplossingen komt en geen autorisatie heeft om met een echte oplossing te komen. Hier heb ik niets aan. Mijn klacht is dat Keukenkampioen niet bereid is om vanuit het perspectief van de klant te denken. Keukenkampioen duwt haar eigen oplossingen door de strot van ontevreden klanten. Deze worden vervolgens nog meer ontevreden. Een vicieuze cirkel dus! Mijn klacht is ook, dat Keukenkampioen in het verkooptraject fouten heeft gemaakt als deskundige op het gebied van keukenontwerp en vervolgens achteraf niet de verantwoording neemt voor de gemaakte fouten. Sterker nog Keukenkampioen praat de eigen fouten goed en legt de verantwoording bij de (ondeskundige) koper. Dus beste Sophie, wil je mij echt helpen, wil je echt mijn ontevredenheid wegnemen, kom dan eens niet met een standaardoplossing en mooie begripvolle opmerkingen. Breng mij in contact met een collega die keuzes mag maken, verantwoording durft te nemen, beslissingen mag nemen. Ik heb weinig of geen hoop dat dit gaat lukken, maar slechter als nu kan het toch al bijna niet.

Bericht van Keuken Kampioen

1 maand geleden - Beste meneer Bouwmeester, Uw bericht is reeds in behandeling genomen. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen. Met vriendelijke groet, Sophie - Webcare Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht a3bouw

1 maand geleden - Ik ben opnieuw door een dame van het service (call) center gebeld. Opnieuw kan deze niet de informatie geven die nodig is. Op deze manier komen we geen stap verder dus!!!

Bericht van Keuken Kampioen

1 maand geleden - Beste meneer Bouwmeester, Wat vervelend om te lezen dat mijn collega van de service u geen antwoord heeft kunnen geven. Hiervoor wil ik u graag onze excuses aanbieden. Ik ga uw klacht nogmaals in behandeling nemen en ik ga er voor zorgen dat er zo spoedig mogelijk contact met u wordt opgenomen. Met vriendelijke groet, Sophie - Webcare Keuken Kampioen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 25 augustus 2017 om 16:00 geantwoord

Beste meneer Bouwmeester,

Ik heb van mijn collega van de klantenservices vernomen dat er reeds contact is geweest en dat er een nieuwe fronten in bestelling staan. De fronten zullen zonder boringen worden geleverd zodat dit ter plaatste te bepaling is. Mocht u hier nog verder contact over wensen dan verwijs ik u graag door naar mijn collega's van de klantenservice.

Sophie - Webcare Keuken Kampioen

Alle klachten die gemeld zijn door a3bouw