Mijn Klacht:
Loek van Tongeren
11 mrt 2024 11:19 CET
Ik heb via DPD een pakket verstuurd met daarin een tafeltje met geslepen glasplaat. De glasplaat was goed verpakt tussen 3 cm dik tempex, en het tafeltje zat rondom in de tempex. De doos was een stevige exportdoos. De ontvanger was op het moment van aflevering niet thuis, en dan gaat het normaliter naar een pickup point en wordt het 7 dagen vastgehouden. Het pickup point was echter gesloten en het pakket gibg dezelfde dag nog retour, terwijl er een km verder nog een pickup point was. De chauffeur van DPD gaf mij het pakket onderste boven aan en ik hoorde het al, glasgerinkel. De chauffeur had het zelf ook gehoord en geneerde zich een beetje. Hij zei, dat hij de doos niet mocht openmaken en dat ik een klacht moest indienen . Dat heb ik direct gedaan, maar kreeg na 14 dagen een afwjjzing. Het artikel was niet conform de voorwaarden verzonden. In de voorwaarden staat, dat artikelen van glas of waarin glas is verwerkt bij schade niet worden vergoed. Je kunt bij DPD alles versturen zolang je maar geen schade claimt. Ik vind dat DPD nalatig is geweest omdat ze opzettelijk het pakket door veel handen hebben laten gaan dus niet de moeite hebben gedaan om het pakket netjes af te leveren. Ze hebben het pakket laten vallen want allle hoeken waren losgescheurd. DPD heeft de plicht om een aangeboden pakket met de grootste zorg te behandelen want daar betaal je ook voor. Chauffeurs die gooien met paketten horen daar niet te werken en zijn direct verantwoordelijk voor schade. Ik ga dus niet akkoord met hun afwijzing en wil dit via dit nedium aan de kaak stellen.
Met vriendelijke groet,
Dht. L. van Tongeren
Tel 0653780196
Gewenste Oplossing:
Alle schade vergoeden t e. € 75 aan verloren goederen en de verzendkosten € 10,50