Mijn Klacht:
30 november 2023
Staat duidelijk op het pakket dat het niet mag worden afgegeven aan de buren. Bezorger die nauwelijks Nederlands spreekt, beukt keihard op het raam en loopt vervolgens meteen weg om het pakje aan de buren af te geven op nummer xxx! Dit terwijl hij mij kan zien door het glas van de voordeur en hoort dat de sleutel in het slot wordt omgedraaid. Ook had ik de bezorgdatum gewijzigd naar de volgende dag, maar dit wordt gewoon genegeerd.
5 december2023
Vandaag was deze man weer aan de deur vanwege een bestelling.
Hij is net weggereden. Ik heb hem op film staan en zal niet schromen aangifte te doen.
Eerst belt hij bij de buren aan met ons pakje om het daar af te geven. Waarom? Omdat we een klacht hebben ingediend. Deze deden niet open waarna hij toch bij ons kwam aanbellen. Hij vroeg aanvankelijk om een elektronische handtekening en zei toen: Dat is geen handtekening. Laat mij je rijbewijs zien.Toen ik weigerde zei hij: Dan krijg je geen pakje. Ik neem het mee terug. Waarna hij mij dreigend aankeek en wat zei in een onverstaanbare taal.
Meteen na zijn bezoek heeft hij een mail verstuurd met als titel: We hebben je gemist.Het pakje moet vervolgens door ons worden opgehaald.
DPD doet niets met de klachten. Bezorgers zijn vaak intimiderend en gooien achteloos pakjes in de tuin of geven het af aan iemand in de buurt waarna je vervolgens je pakje nooit meer terugziet. Maar deze bezorger slaat alles.
Klacht ingediend bij DPD en filmpjes als bewijs opgestuurd. DPD doet duidelijk niets met de klacht aangezien het wangedrag van de bezorger nog erger was dan de eerste keer.
Gewenste Oplossing:
Ontslag bezorger zou het beste zijn. Deze man mag nooit meer aan de deur komen en vormt een bedreiging. Ook doet hij alsof je je rijbewijs moet laten zien onder valse voorwendselen.
Genoeg reden om aangifte te doen.