Klacht: DPD pickup point weigert pakketten en nu is mijn bestelling teruggestuurd

Fred_M op 22 november 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
🔄 In behandeling
Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status In behandeling
Datum 22 november 2017

Een klant heeft een probleem ervaren met de levering van een pakket via DPD. Na het aanpassen van de afleverlocatie naar een DPD Pickup point, ontving de klant geen bevestiging en bleek het pakket retour naar de verzender te zijn gestuurd, ondanks dat het ophalen bij het pickup point was geregeld.

Mijn Klacht:

Maandagochtend 20 november zou door DPD een pakket uit Engeland afgeleverd worden op mijn thuisadres. Ik kreeg via de mail te zien dat dit tussen 11.45 en 12.45 zou gebeuren. Ik wist dat ik niet thuis zou zijn, dus heb nog voor de eerste afleverpoging de aflevering aangepast dat deze naar het lokale DPD Pickup point verzonden moest worden, zodat ik deze zelf bij Iris Bloemsierkunst dickhoff (het pickuppoint in Schiedam) kon afhalen.

Maandagmiddag zat ik te wachten op de mailbevestiging, zodat ik het pakket kon afhalen. De mailbevestiging kwam echter niet. Ik ben toen in de tracking informatie gaan kijken en daar stond: “We hebben je pakket niet volgens afspraak kunnen bezorgen. Onze excuses hiervoor. Retour verzender na onsuccesvolle levering bij derde partij (Retour). Ik heb direct (dus maandag einde middag) de klantenservice van DPD gebeld en gevraagd waarom dit daar stond. Het antwoord was, dat het een fout in het systeem was en dat ik mijn pakket gewoon kon ophalen bij Iris bloemsierkunst pickup point.

Dinsdag 21 november ben ik dan ook naar Iris Bloemsierkunst gegaan…. en mijn pakket was er niet. Na doorvragen bij de eigenaar van de bloemenwinkel kwam het hoge woord eruit: “Tijdens de kerstperiode wil ik niet allemaal van die dozen in mijn winkel, dus ik heb alle grote pakketten geweigerd”. Ik ben uit mijn dak gegaan en vertelde hem dat het pakket nu retour zou gaan naar Engeland. En dat ik dus nu een probleem heb door zijn handelen.

Dus dinsdagmiddag weer DPD klantenservice gebeld. Het pickup point had nooit pakketten mogen weigeren. Ze zou proberen om het pakket nog terug te halen uit Veenendaal, want daar lag het pakket klaar om terug te gaan naar Engeland. Maar, geen garanties.

Vanochtend (woensdag) heb ik dus weer de tracking informatie geraadpleegd en ja hoor, mijn pakket ligt in Hinckley Engeland en gaat terug naar de winkel in Engeland. Ik heb dus maar weer de DPD klantenservice gebeld. Het was allemaal erg vervelend, had niet mogen gebeuren. Maar ze kunnen mij niet helpen. Ik ben niet de klant van DPD, dat is de winkel. Dus ik mag wel klagen, maar ik word niet geholpen.

Dus ik heb niets fout gedaan. Het pickup point had niet mogen weigeren en DPD stuurt mijn bestelling binnen 1 dag retour. Ik mag nu de bende gaan oplossen met de Engelse winkel.

Zendingsnummer: 15505988745356

Gewenste Oplossing:

Alsnog levering van het pakket

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo Fred, Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend jammer om dit te moeten lezen. Dit is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten! Onze oprechte excuses hiervoor. Wij gaan dit opnemen met de pakketshop in kwestie, je pakket valt namelijk ruimschoots binnen de gestelde voorwaardes. Ook gaan wij proberen je pakket alsnog terug te laten komen naar NL echter is dit geen garantie, daar een retour proces volledig geautomatiseerd is. We houden het in de gaten en komen hier nog op terug. Mvg, Stephanie

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Dank je voor je reactie Stephanie. Het pakket is volgens de tracking informatie al aangekomen op het depot in Hinckley. Graag wil ik juist wel een garantie. Tot op heden ben ik met dit geval 3 dagen bezig en niemand bij DPD wil ook maar iets toezeggen. Ik ben blij om te lezen dat jullie ook in gesprek gaat met de pakketshop. Helaas is Iris Bloemsierkunst Dijckhoff in Schiedam het enige DPD punt. De medewerkers geven ook letterlijk aan dat ze al die DPD pakketten maar vervelend vinden en liever kwijt dan rijk zijn. Volgens mij is het ook tijd om een ander of meerdere pakketpunten in Schiedam te regelen.

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Beste Stephanie, Ik ontvang zojuist dit bericht: Bedankt voor uw bericht. Wij zien inderdaad dat u afgelopen maandag het adres heeft aangepast naar dit van de parcelshop. Wij zijn ook op dit adres geweest en het klopt helaas inderdaad dat de parcelshop het pakket geweigerd heeft. Dat een collega van mij dinsdag telefonisch heeft aangegeven dat dit niet had mogen gebeuren dat klopt. Hiervoor heb ik zojuist in ieder geval de klacht doorgezet wat ook besproken zal gaan worden met de parcelshop. Wij bieden hier dan ook onze excuses voor aan. Het pakket was namelijk niet te zwaar of te groot. Wanneer een pakket geweigerd wordt dan wordt deze altijd direct retour afzender verzonden. Zoals mijn collega aangegeven heeft is er geprobeerd het pakket tegen te houden en het niet retour te versturen. Dit kan inderdaad nooit gegarandeerd worden. Helaas is dit inderdaad niet gelukt en is het pakket retour afzender verzonden. Doordat het pakket al onderweg is naar uw verzender, kunnen wij momenteel niets voor u betekenen. Uiteraard kan ik begrijpen dat dit ontzettend vervelend u is en u met dit antwoord niet geholpen bent. Echter is er momenteel niets wat ik voor u kan doen. Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak. Met vriendelijke groet, Dominique

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Heel bijzonder allemaal. Opeens krijg ik bericht van Klacht.nl: "Je hebt onlangs een klacht gemeld over DPD. Helaas neemt DPD jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl. Wil je direct juridisch advies over jouw klacht?" Wat ONTZETTEND SLECHT! Eerst hier openlijk aan de slag gaan en dan zonder reactie hier op Klacht.nl de klacht sluiten.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM