Klacht: Door uw ‘verbeteringen’ kan ik niet meer bij mijn bankrekening

op 04 december 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Beste mensen, jullie computerjongetjes en meisjes zijn onlangs zo goed geweest uw site op zo’n manier toegankelijk te maken voor blinden en slechtzienden dat mensen die gebruik maken van Mac-os systemen ouder dan het recente 10.9 (Maverick) niet meer bij hun bankrekening kunnen komen. Ik heb zelf 10.5.6 en kan doordat de IMac te oud is (uit 2007) niet opwaarderen naar 10.9. En geld om een nieuwe IMac of een refurbished te kopen is er niet.
Uw computernerds zullen zich wel op de borst kloppen voor hun prachtige site. Alleen hebben die stommelingen niet door dat ook bij de ABN de klant koning hoort te zijn. En daar hoort natuurlijk niet bij dat je duizenden klanten de toegang tot hun bankrekening ontzegt. En dat zelfs onaangekondigd van de ene op de andere dag. In plaats van trots te zijn op hun werk horen ze zich van schaamte de haren uit hun kop te trekken.
Andere bedrijven en veel onverheidsinstellingen houden bij het verbeteren van hun website wel rekening met klanten die gebruik maken en van oudere computersystemen en houden voor deze grote groep als serviceverlening de oude site in de lucht naast de nieuwe site. Die sluiten geen grote groepen klanten uit. En dat doet u nu wel. En dat is schandalig. En vooral nadat u iedereen heeft aangemoedigd om over te gaan op internetbankieren.
Trouwens dat gedoe met Facebook en what’s ap staat mij en vele andere ABN-AMROklanten niet aan. Die willen dat niet, die willen hun klachten uitgebreid kunnen e-mailen. Vertel dus maar aan de jongetjes en meisjes van de computerafdeling dat ze heel erg snel hun werk over moeten doen. Anders lopen er veel wat klanten woedend bij u weg.

Als ik met mijn oude IMac weer mij bankzaken kan regelen. Kortom de oude site van ABN-AMRO moet terug. Het is technisch mogelijk die naast de nieuwe site te laten draaien. Per omgaande. Kom niet met het verhaal dat er te weinig gebruikers van oudere systemen zijn en dat u het daardoor te duur vind. Ik ben de klant dus de baas en niet de computerwijsneuzen van ABN-AMRO. En de klant wil bij zijn rekening kunnen komen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste Peter, Ik kan me voorstellen dat je raar opkijkt wanneer de door jouw gebruikte webbrowser ineens niet meer werkt voor Internet Bankieren. We zijn continu bezig met de ontwikkeling van onze site. Naast de ontwikkeling van onze site, verbeteren webbrowser zich ook non stop. Onze technische afdeling probeert dit zo goed mogelijk op elkaar aan te laten sluiten. Doordat verouderde webbrowser niet meer worden bijgehouden, kunnen we ook de veiligheid niet waarborgen. Hierdoor komt het voor dat bepaalde verouderde webbrowsers niet (optimaal) gebruikt kunnen worden. Je geeft aan dat het op jouw IMac niet mogelijk is om de webbrowser up te daten naar versie 10.9. Heb je ook al geprobeerd om een andere webbrowser zoals Google Chrome te downloaden? Als dit bij jou ook niet lukt, denk ik graag mee voor alternatieven om je rekening gewoon in te kunnen zien. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 18 december 2017 om 11:20 geantwoord

Uitleg gegeven op de klacht. Aangegeven wat de klant kan doen i.v.m. de niet goed werkende browser voor Internet Bankieren. Ook gevraagd of mijn bericht helpt en dat ik anders graag verder meedenk. Geen reactie meer ontvangen. Indien er toch nog hulp nodig is, kan de klant ons altijd weer benaderen. Dit kan makkelijk en snel via Whatsapp op 0651570024.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Kok