Klacht: Diverse klachten autoverzekering

op 22 augustus 2017 over ING in de categorie Banken

In januari 2016 heb ik een aanrijding gehad. Ik heb dit netjes doorgestuurd aan mijn autoverzekering bij de ING. In juni 2016 kreeg ik een brief dat de schade niet geclaimd was. Op 8 juni 2017 bleek de schade toch geclaimd en uitbetaald. Op 12 juni 2017 heb ik een andere auto aangeschaft en verzekerd. Ik kreeg een bedrag te horen wat de nieuwe verzekering zou kosten en een nieuwe polis waar een bedrag oo stond wat nog betaald moest worden. Dit bedrag is afgeschreven. Op 5 juli 2017 werd er een voor mij onbekend bedrag afgeschreven van mijn rekening. Dit bedrag heb ik laten storneren omdat ik geen idee had waar het vandaan kwam. Ik heb gebeld met ING en het bleek dat dit een bedrag was voor de premie van mijn autoverzekering. Blijkbaar was de premie verhoogd vanwege de aanrijding anderhalf jaar eerder. Ik heb hier geen brief over ontvangen. Dit heb ik aangegeven bij ING. Ik heb meerdere medewerkers gesproken en die gaven allemaal een ander verhaal. Intussen heb ik een brief ontvangen dat ik de betreffende premie moest betalen omdat mijn auto anders niet meer verzekerd zou zijn maar ik had ik het schadebedrag al overgemaakt. Een medewerker van ING beloofde mij dat er tijdens mijn vakantie niets zou gebeuren omtrent de verzekering. Helaas vond ik bij thuiskomst een brief dat ik de premie snel moest betalen anders zou het overgedragen worden aan een incassobureau. Ik heb weer dezelfde medewerker gesproken en afgesproken dat ik geïnformeerd zou worden over een klein bedrag wat blijkbaar nog steeds open stond. Ik ben wel een keer gebeld door een anoniem nummer maar kreeg de kans niet om op te nemen doordat er zo snel weer werd opgehangen. Terugbellen is niet mogelijk omdat er veel bedrijven helaas anoniem bellen. In juli is de verkeerde premie afgeschreven. Afgelopen weekend ontving ik een brief van een incassobureau. Ik heb weer gebeld met ING en kreeg te horen dat er een nieuw systeem in gebruik was genomen waardoor deze medewerker niets kon terugvinden. Ik hoorde voor de zoveelste keer een ander verhaal. Vandaag zou ik dan weer teruggebeld worden hierover. Ik ben er echter zo klaar mee en wil snel een oplossing. Als ik iets moet betalen doe ik dat uiteraard maar ik wil wel graag de juiste informatie.

Ik ben tevreden wanneer het openstaande bedrag aan mij wordt uitgelegd zwart op wit en het bedrag bij het incassobureau wordt ingetrokken.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 22 augustus 2017 om 15:25 geantwoord

Hoi Marieke,
Wat heftig dat je een aanrijding je hebt gehad. Flink schrikken! Vervelend dat het zo lang duurt.
Ik heb contact opgenomen met afdeling Verzekeren. Zij hebben inderdaad een aantal keer contact met je gezocht. Wij bellen inderdaad soms met een anoniem nummer. Ik heb even met ze overlegd en ik heb goed nieuws voor je. Het bedrag is inmiddels kwijtgescholden.
Mocht je meer willen weten over het bedrag dat nu kwijtgescholden is dan raad ik je aan om contact op te nemen met mijn collega’s van afdeling Verzekeren. Dat kan via telefoonnummer 020 22 888 88.

Vriendelijke groet,

Rialda