Klacht: Klacht over verkeerde aflevering van pakket naar afhaalpunt

klager53aa06d0 op 18 augustus 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 18 augustus 2026
Reactie van het bedrijf:

Het bedrijf heeft de oplossing alleen met de klager gedeeld.

Klanttevredenheid: 2.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 18 augustus 2026

Een klant heeft een klacht ingediend over DHL vanwege de verkeerde aflevering van een pakket naar een afhaalpunt dat bijna 10 km van zijn huis ligt, terwijl hij had gekozen voor een locatie op loopafstand. Ondanks herhaaldelijk contact met DHL, zowel door de klant als de verkoper, ontving hij geen adequate ondersteuning en werd hem geadviseerd het pakket zelf op te halen.

Mijn Klacht:

Ik heb een pakketje gekocht via markplaats en heb betaald voor bezorging door DHL bij een ophaalpunt dat op loopafstand van mijn huis ligt.

DHL heeft dit pakketje echter op een ander ophaalpunt bezorgd dan wat ik had opgegeven. Dit afhaalpunt is bijna 10!! km bij mijn huis vandaan!! Dit, terwijl er vele afhaalpunten dichtbij mijn huis zijn.
Meerdere malen contact met dhl zowel door mijzelf als door de verkoper van marktplaats. Alleen contact via chat mogelijk met lange wachttijden; ook als je al in gesprek bent met medewerker moet je tussendoor lang wachten op antwoord. Er kwam totaal geen medewerking vanuit DHL en het pakketje kon ook niet alsnog naar het afgesproken afhaalpunt dichtbij mijn huis geleverd worden. Antwoord medewerker DHL: Ik moet het pakketje maar zelf op gaan halen. Het wordt dus mijn probleem gemaakt, de omgekeerde wereld. Dit kost mij een 1 uur! heen en weer rijden en ik maak kosten voor het gebruik van een auto.
Ik voel me totaal niet gezien door DHL en heb de indruk dat DHL de makkelijke weg voor zichzelf kiest ipv de procedures KLANTvriendelijk in te richten.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek om excuses voor deze situatie en een vergoeding voor de gemaakte tijd en vervoerskosten.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Beste Ingrid, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je een zendingsnummer dat begint met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Vera DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht klager53aa06d0

2 maanden geleden - In de app staan de volgende nummers: JVGLP65843483 JVGLOTC0114915526

DHL

Heeft op 18 augustus 2026 om 15:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

klager53aa06d0

Heeft op 03 september 2026 om 13:54 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Dit is totaal geen vergoeding voor de flinke moeite die ik zelf heb moeten ondernemen. Ik heb betaald voor bezorgen van een pakketje dat ik uiteindelijk zelf ver weg heb moeten ophalen, ik heb zelf een klacht via dit portaal aan moeten maken omdat DHL geen follow up op klachten heeft en je dus geen idee hebt of er uberhaupt iets met je klacht gedaan wordt. Het antwoord van DHL is wederom een aangeleerd begrip en excuus van een KS die geen mogelijkheid heeft om dingen echt uit te zoeken.

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM