Klacht: De 1e bezorgpoging is niet geslaagd.

op 10 januari 2014 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens de mijnpakket service zou mijn pakket op 4 januari 2014 worden afgeleverd tussen 14 en 16 uur. In de ochtend van de 4e januari kreeg ik een update van de bezorgstatus dat het afleveren niet gelukt was.
Echter, het pakket is NIET aangeboden: we zijn thuis en er ligt geen bericht in de brievenbus dat het pakket is aangeboden.
Daarop een tweet gestuurd naar @PostNL (aanwezig op zaterdag tussen 9u en 16u). Helaas geen antwoord op gekregen.
2e (en dus laatste)bezorgpoging volgt op maandag. Fijn, dan is iedereen weer aan het werk… (en PostNL bezorgt toch niet meer op maandag?????)

Ik laat het pakket nu afleveren bij de Albert Heijn… o nee, toch niet, want de “bezorger” heeft geen “Niet thuis-code achtergelaten!

Mijnpakket:
Je kunt op dit moment de bezorging niet wijzigen. Je pakket moet eerst een keer zijn aangeboden. De pakketbezorger laat dan een kennisgeving achter. Met de Niet-thuis-code (beginnend met KG) op deze kennisgeving kun je de bezorgdag of -locatie wijzigen. Dit kun je doen op de dag van de eerste aanbieding tot 22:00 uur.

Een antwoord op de volgende vragen:
- Waarom is het pakket niet aangeboden op de afgesproken tijd?
- Hoe kan het zijn dat het pakket niet is aangeboden, maar toch de 1e bezorgpoging onsuccesvol zijn?
- Waarom krijg ik geen antwoord op mijn tweets?

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 26 november 2014 om 14:20 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Sinds 1 november neemt PostNL ook de klachten in behandeling die op de site van Klacht.nl worden ingediend.
Omdat uw klacht al lange tijd geleden is geplaatst, gaan wij ervan uit dat deze verouderd is of op een andere wijze al is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van PostNL beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Vincent Tepper