Klacht: Datum jaarnota gelogen.

op 06 juli 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik ben al klant van Eneco sinds 1986 toen het nog Delfland heette. En iedere jaar weer geeft Eneco een datum van de jaarnota op, die niet klopt. Een paar jaar stond er een datum op de website, en die werd er later afgehaald. Als je vraagt waarom je op de aangekondigde datum niet de jaarnota krijgt, komt er steevast het zelfde antwoord, dat het een datum is waarop de jaarnota aangemaakt gààt worden. Dit terwijl er toch duidelijk staat in de app: jou volgende jaarnota ontvang je op 7 juli 2017! Dit is dus een regelrecht leugen! Het is naar mijn mening verstrekken van valse informatie, en zeker valsheid in geschriften!
Ook is het belachelijk dat de app en de website niet gesynchroniseerd zijn. Dat er verschillende datums worden gehanteerd en dat ze dit bij Eneco zelf niet kunnen constateren! Ze weten zelf niet eens waar ze mee bezig zijn! Ook zou ik een email hebben moeten gekregen met een datum van de jaarnota, die nooit door mij ontvangen is. De enige emails die ik ontvang zijn de nieuwsbrieven en de twee maandelijkse verbruiksoverzichten. De laatste dateert van april.
Ook de verbruiksoverzichten in de app kloppen niet. Vorig jaar heb ik ontzettend veel ellende gehad met de slimme meter. Een niet slimme monteur heeft toen een meter verkeerd geplaatst door de draadjes andersom te monteren, waardoor ik stroom zou leveren in plaats van afnemen. Als ik zelf deze fout niet had geconstateerd, had Eneco dut probleem helemaal niet gezien omdat ze continu verwijzen naar de leverancier. Maar hand in eigen boezem steken ho maar.
Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat het ieder jaar liegen en bedriegen over de jaarnota is en ik heb er nu genoeg van.
Hoe moeilijk is het om de tekst aan te passen in de app? En te vermelden hoe de jaarnota in zijn werk gaat en nà of rond welke datum de jaarnota verwacht kan worden? Nu doet Eneco een belofte die zij niet waar kunnen maken en ook helemaal niet klopt! En dat al jaren achter elkaar! En excuus? Echt niet!

Ik ben tevreden wanneer de medewerkers bij Eneco eerlijk zijn en oprecht. Er niet meer gelogen en dubieus gedaan wordt over de jaarnota. En een datum gegeven wordt die klopt en overal hetzelfde is:op de website, de app en de mail! En zeer zeker een excuus voor de slechte gang van zaken!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 10 juli 2017 om 09:43 geantwoord

Beste meneer, mevrouw,

Erg jammer om te lezen dat u ontevreden bent over de huidige gang van zaken. Graag reageer ik op de meerdere obstakels die in uw klacht worden genoemd.

De datum waarop een jaarnota precies wordt aangemaakt kan elk jaar afwijken. Wij proberen dit zo duidelijk mogelijk te communiceren naar onze klanten. Uit uw klacht begrijp ik dat dit bij u afwijkt per kanaal. Ik breng dit graag intern voor u onder de aandacht. Het is niet onze bedoeling onduidelijkheid te scheppen of valse beloftes te doen. Onze excuses hiervoor. Op welke manier dit wordt aangepast kan ik overigens op dit moment nog niet verzekeren. Hiervoor moet eerst gedegen onderzoek worden gedaan en worden gepraat met de betrokken partijen.

Uit uw klacht begrijp ik ook dat uw verbruiksoverzichten niet kloppen. Helaas kunnen wij u hierbij niet verder helpen. Deze overzichten worden namelijk in samenwerking met uw netbeheerder Stedin gemaakt. Deze partij is verantwoordelijk voor de werking van uw slimme meters en het voorzien van de meterstanden.

Het binnenhalen van deze meterstanden voor bijvoorbeeld een jaarnota verloopt bij ons automatisch. Mochten hierin grote afwijkingen te zien zijn, dan doen wij een extra controle. Zijn deze er niet, dan wijzen wij onze klanten er graag nogmaals op altijd een jaarnota voor hunzelf te controleren. Meterstanden kunnen wij namelijk niet voorspellen en u weet immers het beste wat wel of niet realistisch is.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Vriendelijke groet,
Denise, Eneco Webcare

Heeft op 10 juli 2017 om 09:54 geantwoord

Belofte maakt schuld. Volgend jaar hoop ik op een teken van het oplossen van het probleem. Het is gewoon schandalig dat ik al jaren aangeef dat de datums van de jaarnota niet kloppen en de klant op het verkeerde been gezet wordt. En dan maar zeggen dat er intern naar gekeken gaat worden. Ik heb hier mijn twijfels over. Voor nu is de klacht opgelost omdat ik gisteren de jaarnota gekregen heb. Maar dat neemt niet weg dat de klacht opgelost is omdat de datum van 7 juli nog steeds te vinden is in de app.

Alle klachten die gemeld zijn door liek16