Klacht: Vakantie VERPEST

Veertje17 op 23 april 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

D-Reizen heeft letterlijk onze vakantie verpest, om vervolgens niet eens mee te denken aan een behoorlijke oplossing. Waarschuwing: het is een lang verhaal!

In het kantoor aan het Bijlmerplein hebben wij in februari, (exacte data wordt privé gecorrespondeerd) een accomodatie geboekt voor Rio de Janeiro met vertrek in April.

De medewerker heeft aangegeven dat wij de accomodatie via Expedia kunnen boeken, omdat D Reizen zelf geen pakketten/aanbevelingen heeft wat betreft Rio. Dit kon gewoon op het kantoor te Bijlmerplein.

Zo gezegd, zo gedaan. De accomodatie is geboekt via D reizen en hiervoor heeft de medewerker de creditcard van D reizen gebruikt. Op zich niets mis mee, aangezien wij na bevestiging direct het geld contant hebben betaald.

Voor vertrek hebben wij de vouchers ontvangen, waarbij de medewerker ons verzekerde dat alles in orde was en het prima was.

Nu aangekomen in het hotel zegt de medewerker ons dat wij moeten betalen, aangezien zij van Expedia enkel en alleen een boekingsbevestiging hebben gehad.

Zij zien dat er geboekt is met een creditcard, echter is het boeken met een creditcard alleen voor het reserveren van het hotel en niet daadwerkelijk ook voor het betalen. De rest dient dus in het hotel voldaan te worden.

Als de medewerker van D reizen ons wijst op Expedia, dan had zij dit toch kunnen weten?

En daar begint de stress, want er is niet betaald dus kunnen wij niet overnachten tenzij wij een kamer BOEKEN. Je zit midden in Rio de Janeiro kan geen Portugees bent onzettend moe, dus dan boek je de kamer terwijl dit eigenlijk niet eens had gehoeven.

Vervolgens heb ik gebeld naar Expedia International, zeker 30 minuten aan de telefoon gehangen om te horen dat zij mij NIET kunnen helpen of tegemoetkomen, de boeking staat namelijk op het account van D reizen en nee het boekingsnummer is voor hen niet voldoende.

30 minuten internationaal gebeld, om vervolgens niet geholpen te kunnen worden dat gaat mij veel abonnementsgeld kosten!!!

D reizen geprobeerd te bellen, maar zij waren al ruim gesloten. Geen noodnummer, heel onprofessioneel. Enfin, op de website zag ik een whatsapp nummer en heb daar dus mijn beklag gedaan.

En nu komt het, zij kunnen mij ook NIET helpen dit kan het kantoor en die is pas op maandag weer geopend. Dit betekend dat ik OPNIEUW voor een overnachting moet betalen, terwijl deze fout niet eens aan mij te wijten is!!!!!!

Deze gehele gang van zaken, is super onprofessioneel aan de kant van D reizen. Het ging al mis bij de boeking.

– Waarom is er allereerst geboekt via het D reizen account en is onze mail niet opgegeven in het proces?
– Als jullie vaker met Expedia boeken, hoe kon dit dan misgaan?
– Waarom verzekerde jullie medewerker mij dat alles in orde was, terwijl zij had moeten nagaan of dit daadwerkelijk zo was.
– Waarom hebben jullie geen noodnummer?
– Waarom denken jullie niet pro actief mee in dit soort situaties?

Gewenste Oplossing:

Ik wil allereerst dat er gecorrespondeerd word met het hotel, dat wij WEL hebben betaald. Zodat wij deze vakantie nog fijn kunnen afsluiten.

Daarnaast wil ik een 100% vergoeding voor de nachten die wij uit onze zak hebben moeten betalen EN de telefoonkosten gemaakt, gedurende deze twee dagen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 23 april 2017 om 12:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Verena,

Wij hebben vandaag al contact gehad via WhatsApp en een deel van de klacht kunnen oplossen. Zoals besproken zetten wij de klacht door naar de vakantiewinkel waar de reis geboekt is. Zij zullen bij terugkomst de klacht behandelen en met de hoofdboeker bespreken.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Charlotte
D-reizen - Webcare

Bericht van Groeten van Max

6 jaren geleden - Beste Verena, Ik lees met verbazing uw klacht. Wij zijn bij consumentenprogramma Groeten van MAX bezig met een onderzoek naar klantenservice (en ontbrekende noodnummers) van reisorganisaties. Ik weet dat uw klacht van vorig jaar is, maar dat geeft niet. Voor ons genoeg aanleiding dit te onderzoeken. Wilt u mij uw 06-nummer en naam mailen? Dan neem ik graag contact met u op om het hele verhaal te horen. Alvast bedankt! Hartelijke groet, Myrthe - redactie Groeten van MAX [email protected]

Alle klachten die gemeld zijn door