Klacht: moeilijke communicatie

JM Ouwehand op 10 juni 2020 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op Dinsdag 28 Jan 2020 een reis geboekt vanuit Suid Afrika naar Amsterdam om mijn hoog bejaarde vader te bezoeken. En toen kwam Corona … Al vrij snel ging alles op slot en werd mijn vlucht door Virgin Atlantic geannuleerd. Ik ben onmiddellijk in de Mail ‘geklommen naar D-reizen. Na heel veel e-mails heen en weer werd er op mijn verzoek een refund aan gevraagd. Nu lees ik in het nieuws dat Virgin Atlantic op de rand van faillissement staat!!! …Een eventuele refund heb ik dan uiteraard niets meer aan.

Ik heb een paar dagen geleden opnieuw D-reizen benaderd met de vraag de refund om te zetten naar een voucher. Wellicht kan een andere vliegmaatschappij in hun ‘Alliance’ mij dan een vlucht aanbieden? Misschien eind dit jaar of volgend jaar?

Ik kreeg een mailtje toegestuurd dat dit miet mogelijk zou zijn? M.a.w. ik ben mijn geld vermoedelijk kwijt.

Ik zou ook nog van Amsterdam naar Stockholm reizen met mijn vader gedurende mijn trip. Ook die reis valt in duigen.

De communicatie met D-reizen Nunspeet !! loopt allemaal zeer moeilijk. Afgezien van de vele typefouten en verkeerde data vermeld in mailtjes.Ook nog kijkt men volgens mij niet eens naar mijn mailtjes of leest men ze verkeerd! Zo werd er eens gemeld ergens dat mijn vlucht AMS-PLZ en v.v. …. IK VLIEG niet vanuit Nederland ik vlieg vanaf Suid Afrika, Port Elizabeth om precies te zijn.

Ik wil dus nu voor alle vluchten een voucher eens kijken of er nog iets van de alle vluchten te redden valt? We spreken over al met al E 1,000.00 (geen kattenpis!!) Iets waar ik een volledig jaar voor moet sparen.

Ook wil ik contact met een ander kantoor. Nunspeet is gewoon 1 grote janboel en heeft totaal geen idee waar men mee bezig is volgens mijn bescheiden mening en/of interesseert het gewoon niet. Het enige wat ik weet op moment is dat ik maar gewoon moet wachten en wachten (volgens D-reizen Nunspeet …in een van hun mails zou dit mogelijk 1 jaar kunnen duren!!) … wat later weer teruggetrokken werd naar 90 dagen. Zoals boven al vermeld men heeft totaal geen flauw benul hoe/wat/waar.

IK EIS nu een oplossing van D-reizen. Dat er nog een maatschappij tussen zit die de financiële zaken handelt qua betalingen aan luchtvaartmaatschappijen interesseert mij eerlijk gezegd geen ENE BAL

Gewenste Oplossing:

Ik wil NU een voucher of Ik wil rechtstreeks van D-reizen mij geld retour. Een annuleringsverzekering kan D-reizen mij al jaren lang niet meer verkopen omdat ik in het buitenland woon

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht JM Ouwehand

4 jaren geleden - We zijn inmiddels al weer 14 dagen verder en nog altijd heb ik niets mogen vernemen van D-reizen. D-reizen die, zo ik on-line lees, druk in de weer is met nieuwe klanten vakanties aan te bieden. Ook lees ik dat de carrier die ik ZOU (Virgin Atlantic) hebben gebruikt? inmiddels al weer plannen heeft om op Johannesburg te vliegen vanaf (uit het blote hoofd...) September 2020. Waarom krijg ik geen reactie op mijn 'klacht'??? Komt het omdat ik een Nederlander ben die in het buitenland (Suid Afrika) woon?? Waarom zit D-reizen niet korter op alle klachten van de velen waar de reis door Covid-19 niet door kon gaan?? Heeft het hun interesse verloren misschien?? Let op in mijn geval was het bedrag geen 'kattenpis', ik spreek over al met al E 1000,00 die er uit gegeven is!! Een bedrag waar ik dus 1 heel jaar voor moet sparen, om mijn hoog bejaarde vader te kunnen bezoeken in Nederland. Enige reactie van D-reizen zou zo langzamerhand wel op z'n plaats zijn!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 25 juni 2020 om 10:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Ouwehand,

Zoals 2 weken geleden wederom aangegeven is de refund voor uw tickets aangevraagd in april door mijn collega in de winkel Nunspeet. Zoals bekend kan dit kan 6 maanden tot een 1 jaar duren. Derhalve staat u voor 14 oktober in de agenda van de winkel. Dan zullen zij contact opnemen. Zij worden tussentijds namelijk niet op de hoogte gebracht van de vorderingen.

Met vriendelijke groet,
Masha Team Webcare

Reactie van de melder van de klacht JM Ouwehand

4 jaren geleden - Verder kan ik melden dat ik zelf contact opgenomen heb VANDAAG met de carrier zijnde Virgin Atlantic om te controleren of uw 'bewering' van tijd betreffende een half jaar tot 1 jaar voor er ook maar iets 'tevoorschijn komt' inderdaad de waarheid is!!

Reactie van de melder van de klacht JM Ouwehand

4 jaren geleden - En wederom zwijgt en negeert D-reizen mij .... Blijkbaar sta ik dus gewoon in de agenda om mijn zaak op te volgen voor October, en tot die tijd word er niets aan gedaan. U noemt dit klanten service ?? Zelfs als ik (zie voorgaand bericht) bewijs lever dat D-reizen hun bewering dat een refund dan wel voucher een half jaar tot 1 jaar zou duren.

Reactie van de melder van de klacht JM Ouwehand

4 jaren geleden - En weer wordt ik genegeerd ??? Wat is er toch met die D-Reizen??? U weet geen enkel antwoord te 'verzinnen' enkel en alleen dan 'U staat in de agenda voor mid October' ... Behandeld u al uw klanten die zo die getroffen zijn of zitten met het drama Covid-19. Gewoon negeren en hopen dat de klacht ooit eens weggaat ??

Bericht van D-Reizen

4 jaren geleden - Beste mevrouw Ouwehand, Wij volgen ten alle tijden de voorwaarden van onze reisaanbieders en wij doen er alles aan om jou zo goed mogelijk te helpen. Wij hebben de refund in april aangevraagd en helaas dienen wij hier nu op te wachten en vervolgens kunnen wij de restitutie voor jou aanvragen. Als wij de refund hebben ontvangen nemen wij contact met jou op. Groetjes, Fabiën | Team Webcare

Bericht van D-Reizen

4 jaren geleden - Beste mevrouw Ouwehand, Wij werken ten alle tijden volgens de voorwaarden van onze reisaanbieders. Zoals aangegeven hebben wij in april de refund voor jou aangevraagd, helaas dienen wij nu te wachten totdat wij de refund ontvangen en vervolgens kunnen wij de restitutie van die bedrag aanvragen. Wij kunnen dit proces helaas niet versnellen. Groetjes, Fabiën |Team Webcare

Reactie van de melder van de klacht JM Ouwehand

4 jaren geleden - Dit is uw antwoord ?? Beste mevrouw Ouwehand, Wij volgen ten alle tijden de voorwaarden van onze reisaanbieders en wij doen er alles aan om jou zo goed mogelijk te helpen. Wij hebben de refund in april aangevraagd en helaas dienen wij hier nu op te wachten en vervolgens kunnen wij de restitutie voor jou aanvragen. Als wij de refund hebben ontvangen nemen wij contact met jou op. Groetjes, Fabiën | Team Webcare Werkelijk ??? U noemt klantenservice ??? Wat is dit nu voor een ONZIN !! Er wordt dus niet tussentijds gecheckt hoe het staat met de stand van zaken ... ? Ik zal wel weer wederom zelf contact opnemen met Virgin Atlantic.

Bericht van D-Reizen

4 jaren geleden - Wij houden de refund voor je in de gaten, maar zoals eerder aangegeven zijn wij afhankelijk van de voorwaarden van onze reisaanbieders. Meer kunnen wij op dit moment helaas niet voor u betekenen. Groetjes, Fabiën | Team Webcare

JM Ouwehand

Heeft op 19 augustus 2020 om 08:33 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Neen ... uw info klopt voor geen METER. Dit is NIET wat ik van Virgin Atlantic hoor!! Overigen weet Virgin mij te vertellen dat u (D-Reizen...) mijn ticket ook zou kunnen omzetten van een refund naar een open ticket met vertrek 'nader te bepalen' Waarom gaat u hier niet achter aan ? Ook verneem ik helemaal NIET maar dan ook NIETS over de 2 tickets van Ams naar Stockholm... Even vergeten zeker. Neen u kiest ervoor om mij (en velen anderen vermoed...) gewoon in de agenda te laten staan tot mid October om dan eens te kijken hoe de 'enorme hoos ervoor staat' ???? Ik eis antwoorden van u !! Geen praatjes als 6 maanden tot 1 jaar, complete nonsense ...

Reactie van de melder van de klacht JM Ouwehand

4 jaren geleden - sja daar ben ik weer !! Dus over de 2 tickets van Amsterdam en Stockholm en v.v. .... Weet u blijkbaar helemaal niets te kunnen vertellen ?

Reactie van de melder van de klacht JM Ouwehand

4 jaren geleden - Ook over mijn vraag voor de 2 tickets geeft u gewoon geen antwoord ?????? Ook in agenda voor Mid October

Alle klachten die gemeld zijn door JM Ouwehand