Klacht: Cv ketelonderhoud part 2

Martijn.Apeldoorn op 22 februari 2021 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na ontzettend veel moeite gedaan te hebben om een afspraak in te plannen, is het tot op heden niet gelukt.
Het valt mij zwaar tegen dat Eneco haar afspraken niet nakomt. Zelfs het simpel terugbellen is blijkbaar te veel gevraagd.
Maar inmiddels ben ik wel wijzer geworden. Wij zitten niet in het gebied van Eneco, de opdracht wordt uitgezet bij Roamler. Hier kunnen onafhankelijke professionals opdrachten aannemen. En blijkbaar is deze opdracht niet aantrekkelijk genoeg.
Ik betreur het feit dat Eneco niet haar verantwoordelijkheid neemt en zorgt voor een onderhoudsafspraak, wat contractueel overeengekomen is.
Ben er nu helemaal klaar mee en wil mijn contract met terugwerkende kracht opzeggen wegens wanprestatie.

Gewenste Oplossing:

Het incasseren van mijn rekening gaat erg goed.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

1 jaar geleden - Beste Martijn, Allereerst mijn wel gemeende excuses voor het al het ongemak dat u de laatste tijd heeft ondervonden voor het plannen van een onderhoud van de cv-ketel. Het is zeker niet de werkwijze van Eneco om klanten zo lang te laten wachten. We nemen zeker de verantwoordelijk en nemen dit ook hoog op. Uiteraard willen wij niet dat u het ketelcontract opzegt. Ik wil u daarom vragen of u Eneco nog een kans wil geven het onderhoud voor u te plannen zoals dit hoort. Daarnaast wil ik u vast de toezegging doen dat ik u wil compenseren voor een bedrag van 60 Euro. Kunt u mij laten weten of u akkoord gaat met het plannen van een een onderhoud? Ik zal dan alles in het werk stellen om er voor te zorgen dat nu wel alles goed gaat en u op korte termijn een monteur kan verwachten voor het onderhoud aan de cv ketel. Ik wacht uw reactie af. Met vriendelijke groeten, John Web Care

Reactie van de melder van de klacht Martijn.Apeldoorn

1 jaar geleden - Beste John, Bedankt voor je snelle reactie en je aanbod. Wij hebben Eneco meerdere malen in de gelegenheid gesteld om dit uit te laten voeren. Ik vermoed dat wij wel 10x hebben gebeld. Eind vorig jaar is er eindelijk een afsrpaak ingepland. Op de dag zelf de hele morgen gewacht, toch maar weer een belletje en kreeg te horen dat de afspraak geannuleerd is. Er is geen reden opgegeven van annuleren. Vervolgens wederom een aantal malen contact gehad, met geen enkel resultaat. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in en wil mijn contract beëindigen. Gezien alle moeite die wij gedaan hebben lijkt het mij reëel om dit met terugwerkende kracht vanaf 2021 op te zeggen.

Bericht van Eneco

1 jaar geleden - Beste Martijn, Ik heb volle begrip voor uw wens en zal deze respecteren en uitvoeren. Ik zal het contract opzeggen met opstartdatum. Dit betekent dat u alle termijnen vanaf augustus 2017 terugbetaald krijgt. Dit bericht is tevens de bevestiging dat het contract is opgezegd per 6 augustus 2017. Uitbetaling van de reeds betaalde termijnen zal binnen 2 weken op uw rekening terugbetaald worden. Met vriendelijke groeten, John WebCare

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 23 februari 2021 om 12:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Begrip voor de wens van de klant het contract op te zeggen. Het contract zal opgezegd worden per opstartdatum. Heb dit in een reactie voor de klant nog eens apart aangegeven. Uiteraard betreurt Eneco het besluit van de klant. We hopen in ieder geval het dossier van de klant positief te hebben afgesloten door tegemoet te komen aan de wens.

Alle klachten die gemeld zijn door Martijn.Apeldoorn