Klacht: cv ketel blokverwarming werkt niet, eneco doet niets!

op 15 oktober 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik woon al 10 jaar in mijn apartement dat wordt verwarmd door collectieve warmte. Op mijn radiatoren zitten meters can Ista en via die meters worden gegevens doorgestuurd naar Eneco. Sinds vorig jaar komt er echter geen warm water meer mijn apartement binnen. Vorig jaar nam ik daarover eerst contact op met een reparateur die de cv’s in mij. apartement heeft nagekeken en zei dat hij niets kon doen, omdat het probleem zich niet in mijn huis bevindt. Ik nam toen voor het eerst contact op met Eneco warmte. Blijkbaar is er een verschillend servicenummer voor ‘stadsverwarming’ en voor ‘blokverwarming’. Zij verwezen mij steeds door naar elkaar, maar niemand stuurde een monteur om de ketel na te kijken, die tot dan toe elk jaar zonder melding standaard ieder jaar werd bijgevuld. Na 4 a 5 pogingen, over een periode van een maand en 30 euro aan belkosten verder, had ik ein-de-lijk iemand aan de telefoon, die beweerde dat ik daarvoor een ‘service contract’ nodig had. Ik wist bijna zeker dat dat niet zo is, maar anders zou zij geen monteur mijn kant op sturen. Afijn, ik ben dan maar akkoord gegaan met dat contract en er kwam inderdaad een monteur langs om de ketel na te kijken en bij te vullen. Ik vroeg aan deze monteur of ik hier een servicecontract voor nodig had en hij zij ‘nee, mevrouw, dit doen we standaard elk jaar’. ?!?!?!?!?!

Goed, het werd nog vervelender: ik had één dag warmte, maar de dag daarna werd mijn cv weer niet warm. Het werd zomer en heb het toen even losgelaten, ondat ik niet meer wist wat ik moest doen.

Maar nu wordt het weer kouder… De buis waarmee het warme water mijn huis in komt, is ook niet warm en ik heb een sterk vermoeden dat er iets mis gaat met die ketel.

Gisteren belde ik eerst 0800-0072. Na 30 min wachten, kreeg ik een medewerkster aan de lijn, die mij direct doorverwees naar naar de afdeling die gaat over ‘blokverwarming’ 088-895500. Daar wilde de medewerkster mij meteen doorverwijzen naar 0800-0072, maar dat accepteerde ik niet en legde haar uit dat dat steeds gebeurt, maar dat blokverwarming toch echt haar afdeling is en ze gewoon een monteur moet langs sturen. Ze zei dat het even goed ging nakijken of overleggen met een collega. Na 15 min wachten, kreeg ik (&@€);/-:) weer een ander aan de lijn van 0800-0072!!!! ik wilde het nog een keer uitleggen, maar toen ik op het punt aan kwam van ‘ik wil dat jij NU gewoon een monteur langsstuurt’, zei ze dat dat niet mogelijk was. Ik zei haar dat dit gewoon belachelijk is en dat ik het koud heb en dat ze nú iemand moet langssturen. Ze zei toen ‘op deze manier wens ik niet met u te praten’ en hing de hoorn erop.

Ik sprong werkelijk uit mijn vel!
Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen.

Als er warm water mijn huis en cv systeem binnen komt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 18 oktober 2016 om 08:42 geantwoord

Goedemorgen heer, mevrouw Plaisier,

Ik kan me goed voorstellen dat u graag zo snel mogelijk gebruik wilt maken van warm water en u graag een oplossing wilt. Allereerst bied ik u onze excuses aan voor het feit dat dit zolang duurt. Ik heb zojuist uw klacht onder de aandacht gebracht bij Eneco Installatiebedrijven om contact met u op te nemen voor een oplossing. Ik ga ervan uit dat u zo snel mogelijk gebeld wordt.

Audrey
Eneco Webcare

Heeft op 25 oktober 2016 om 16:45 geantwoord

Beste Audrey,

Ik ben nog steeds niet gebeld of gemaild door Eneco.
Zou je nog eens na willen gaan of de opdracht bij het Installatiebedrijf is doorgekomen en opgepakt?

Vriendelijke groeten,
Elma Plaisier

Alle klachten die gemeld zijn door PlaisierE