Klacht: Correctie jaarnota foutieve afschrijvingen en valse beloften

op 08 juli 2019 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De situatie is wel erg teleurstellend. Sinds april wacht ik op een correctie van de jaarnota. Aanvullende gegevens zijn gemaild naar de backoffice. Na maanden te wachten is er nog geen duidelijkheid. Afgesproken is dat ik mijn huidige termijnbedrag zou blijven betalen tot de correctie aangepast is. Inmiddels wordt er toch jullie aangepaste termijnbedrag geincasseerd van 170 euro. Telefonisch werd mij toegezegd dat er 70€ teruggeboekt zou worden. Nu hoor ik een maand later en 3 telefoontjes verder dat die 70€ toch niet meer terugkomt. Want die is naar de betalingsachterstand van de jaarnota (waarvan wij beide nog geen uitsluitsel over hebben gekregen want die ligt nog bij de correctieafdeling.) op 5 juli wordt er opeens 200 euro afgeschreven. Ik heb net weer gebeld met jullie dit zijn twee termijnnota’s wie of wat er bedacht heeft om 2 keer af te schrijven is geheel onduidelijk. Maar het zou dan de termijnen juni en juli bedragen maar juni is al betaald en wel zo’n 170. Hun hebben nu de 170€ doorgesluisd naar de “betalingsachterstand” die gebaseerd is op fictie. Want de jaarnota is niet gecorrigeerd.Ik heb de betaling via mijn bank teruggeboekt. Alle medewerkers zeggen mij niet te kunnen helpen. En ik ben net zelfs opgehangen aan de lijn door de medewerker.

Gewenste Oplossing:

Oplossing door correctie nota en correcte afschrijvingen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 08 juli 2019 om 15:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Bhagwandin,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Hieruit begrijp ik dat u momenteel nog wacht op een correctie van de jaarnota en er in de tussentijd betalingen verrekend zijn met de verkeerde nota's.

Toevallig kwam ik uw klacht zojuist ook tegen op onze Facebookpagina én onze Community. Om u zo goed en snel mogelijk te helpen behandelen wij uw klacht graag via één kanaal. Aangezien we via Facebook al met elkaar in gesprek zijn pakken wij het daar graag verder met u op.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Denise
Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door S91