Mijn Klacht:
In december kocht ik bij Coolblue een nieuwe telefoon, hierbij gold dat ik inruilkorting zou krijgen als ik mijn oude telefoon binnen 30 dagen zou inleveren. Volgens de tool op de website zou ik ongeveer €110 korting krijgen.
Vervolgens ben ik – binnen de termijn – naar een Coolblue-winkel gegaan om mijn oude telefoon in te leveren. Toen bleek dat de voorwaarden tussentijds waren aangepast, de batterijconditie moest ineens minimaal 80% zijn i.p.v. 75%. De batterijconditie van mijn oude telefoon was 77% waardoor mijn korting van ongeveer €110 naar €0 ging.
Ik heb vervolgens een enorm slechte ervaring met de klantenservice gehad. Ik kreeg steeds antwoord van verschillende medewerkers die niet op de hoogte waren van wat de ander had gezegd. Een medewerker beweerde dat het al lang zo was dat de batterijconditie minimaal 80% moest zijn, terwijl een andere collega daarvoor al had toegegeven dat de voorwaarden per 1 januari 2024 waren aangepast.
Ook worden mails niet goed gelezen waardoor het probleem niet wordt begrepen en aan de antwoorden is te zien dat niet goed over het antwoord wordt nagedacht. De mails waren diverse malen onbegrijpelijk, hier een voorbeeld: “Helaas gaan wij van onze kant uit de upgrade beleid die in de winkel gehanteerd word enkel kunnen naleven.” (spel- en formuleerfouten komen regelmatig voor). Het lijkt wel alsof ze bewust een zo onbegrijpelijk mogelijk antwoord geven zodat je het maar opgeeft.
Je wordt door Coolblue van het kastje naar de muur gestuurd. In de winkel wordt je verteld dat je bij de klantenservice moet zijn en volgens de klantenservice moet je bij de winkel zijn.
Wees dus op het feit dat als je iets bij Coolblue onder bepaalde voorwaarden koopt deze tussentijds zomaar – zonder aankondiging – kunnen worden aangepast en dat Coolblue niet bereid is je tegemoet te komen. Blijkbaar doen ze het liefst alsof ze je probleem niet begrijpen.
Voor een bedrijf dat claimt alles voor een glimlach te doen, is dit zeer teleurstellend.
Overigens is vanuit Coolblue ook geen excuses gemaakt voor deze situatie waar ik als klant de dupe van ben.
Gewenste Oplossing:
Tegemoetkoming in de kosten