Klacht: slechte service

ibewalsm op 23 mei 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Als trouwe klant van Coolblue over het algemeen tevreden. Veel gekocht, nooit een probleem gehad (ging ook nooit iets stuk). Dit bedrijf blijkt trouw naar klanten echter totaal niet belangrijk te vinden. Bij de electrische motorzaag McCulloch (CSE2040S) blijkt dat het zaagblad spanner ondeugdelijk is. Overleg van Coolblue met de leverancier: ligt aan klant (verkeerde installatie, na wegzagen grote kastanje klinkt dat vrij vreemd…. ). Het geld daar gaat het niet om, maar wel om het feit dat Coolblue klakkeloos de onjuiste informatie van leverancier overneemt. Als je naar een gespecialiseerde winkel gaat kunnen ze je het simpel uitleggen. Producten van McCulloch zien er mooi uit, maar zijn niet goed (terwijl de prijs vaak hoger is met vergelijkbare produkten). Als je bij andere zagen kijkt naar de zaagspanning zie je de robuustheid direct. Groot verschil. Tweemaal heb ik gehoord dat Coolblue bewust meewerkt aan het dumpen van inferieure produkten. Daar kun je beter echt niet kopen!!

Noot: op mijn opmerking dat ik meer dan de helft van een 23 meter hoge kastanje boom tot 4 meter hoog heb gezaagd komt van Coolblue deze reactie: Het feit dat je nog een half uur van de zaag gebruik hebt kunnen maken doet hier niets vanaf. Tja dan neem je klanten echt niet serieus….. (ruim 2 dagen werk)

Gewenste Oplossing:

Als Coolblue zelf en niet alleen bij de leverancier onderzoekt of de zaagspanner van McCulloch deugd en niet klakkeloos de onwaarheden van de leverancier McCulloch overneemt. Als Coolblue produkten met die zwakke zaagspanner van de website verwijderd. En als, hoewel het minst belangrijk, Coolblue mij schadeloos stelt voor het leveren van inferieure producten (laat die bon maar zitten).
Coolblue is een klantonvriendelijk bedrijf. Daarom vooral de waarschuwing: wil je iets kopen dan is het een en al vriendelijkheid. Gaat er iets kapot dan zijn ze die klantvriendelijkheid helemaal kwijt. Dan poeieren ze je af, nemen ze je als klant niet serieus en zijn ze onbeschoft. Wat ook zo vreemd is: je krijgt je product niet meer terug, behalve als je hoge reparatie kosten betaald (2/3 van de aanschafprijs). Zo werkt Coolblue!

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

7 jaren geleden - Beste Maarten, Wat enorm balen dat we er samen niet zijn uitgekomen. We hebben gezien dat er al een heleboel heen er weer is gecorrespondeerd. Er staat op dit moment een prijsopgave klaar. Mocht je hier niet voor willen kiezen dan kun je inderdaad jouw kettingzaag terugkrijgen. Je betaalt dan alleen de onderzoekskosten van €39,95 . Helaas kunnen we dat niet veranderen. Met vriendelijke groeten, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door