Klacht: Schade deurdrempel door bezorgers Coolbleu

Mevrouw Prive op 06 juli 2023 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Schade aan de deur drempel door bezorgers van Coolbleu. Daarbij zijn er 5 verschillende afspraken geweest waarbij Coolbleu niet verscheen of uiteindelijk wel verschenen op tijden waarbij ik niks afgesproken had. De bezorgers waren ook zeer onbeleefd. Romy van Coolbleu suggereert dat de krassen op de drempel al aanwezig waren omdat volgens haar mijn laminaat ook kapot is.
Mijn laminaat is kapot door een lekkende wasmachine en staat los van de forse krassen op de drempel die door toedoen van de bezorgers ontstaan zijn. Ik woon pas 2 jaar in deze woning en deze drempel is dus nog vrij nieuw. Coolbleu bied mij 50 euro aan om de drempel te herstellen maar ik red dat simpelweg niet met dat bedrag. Coolbleu mag ook zelf monteurs inschakelen om de drempel in zijn geheel te vervangen, dan zullen zij zelf zien dat de kosten rond de 250 euro zullen komen. Ik wil graag serieus genomen worden. Want Coolbleu heeft mij proberen weg te wimpelen en Romy van Coolbleu heeft ook onbeleefd gemaild, als reactie kreeg ik dat Coolbleu daar ook achter staat. Wat ik belachelijk vind.

Wanneer?
De schade aan de drempel is veroorzaakt tijdens de bezoeken van de bezorgers.
Ik heb hier gelijk over gemaild dit is terug te vinden in jullie mail correspondentie.

Wat?
De drempel is gemaakt van natuursteen en is bedoeld als zichtdrempel. Het is dus de bedoeling dat deze drempel in het zicht blijft en niet wordt verborgen. De beschadiging aan de drempel is duidelijk zichtbaar op de foto die ik eerder heb meegestuurd.

Hoe verder?
Gezien de aard en omvang van de schade aan de drempel, vraag ik u vriendelijk om de kosten voor reparatie of vervanging van de drempel te vergoeden. Het is belangrijk voor mij dat mijn woning in dezelfde staat wordt hersteld als voor de bezorging.

Na zorgvuldige overweging en het raadplegen van enkele professionals, ben ik tot de conclusie gekomen dat een vergoeding van 250 euro zeer redelijk is voor de reparatie of vervanging van de beschadigde drempel. Hieronder zal ik mijn argumenten nader toelichten:

Materiaalkosten: Om de beschadigde drempel te herstellen of te vervangen, zijn er kosten verbonden aan het aanschaffen van het juiste materiaal. Houten drempels van vergelijkbare kwaliteit variëren doorgaans tussen de 150 euro en 200 euro, afhankelijk van het type hout en de afmetingen.

Arbeidskosten: Naast de materiaalkosten moeten ook de arbeidskosten voor het repareren of vervangen van de drempel worden meegenomen. Het verwijderen van de beschadigde drempel, het plaatsen van een nieuwe drempel en eventuele afwerking vereisen vaardigheden en tijd van een professional. De geschatte arbeidskosten kunnen variëren, maar liggen doorgaans rond de 50 euro tot 100 euro, afhankelijk van de complexiteit van het werk en de lokale tarieven.

Ongemak en tijd: Naast de financiële aspecten moet ook rekening worden gehouden met het ongemak en de tijd die ik heb moeten besteden aan het oplossen van deze kwestie. Ik heb verschillende keren contact opgenomen met Coolblue, foto’s moeten maken en correspondentie moeten voeren om mijn standpunt duidelijk te maken. Het compenseren van deze waardevolle tijd en het ongemak dat ik heb ervaren, rechtvaardigt een redelijke vergoeding.

Op basis van bovengenoemde argumenten verzoek ik u vriendelijk om een vergoeding van 250 euro voor de reparatie of vervanging van de drempel. Ik geloof dat dit een eerlijke en redelijke oplossing is die de kosten en het ongemak dekt die ik als gevolg van de beschadiging heb ondervonden.

Ik zie uit naar uw reactie en hoop dat we tot een bevredigende afhandeling van deze kwestie kunnen komen.

Ongemak en tijd: Naast de financiële aspecten moet ook rekening worden gehouden met het ongemak en de tijd die ik heb moeten besteden aan het oplossen van deze kwestie. Ik heb verschillende keren contact opgenomen met Coolblue, foto\'s moeten maken en correspondentie moeten voeren om mijn standpunt duidelijk te maken. Het compenseren van deze waardevolle tijd en het ongemak dat ik heb ervaren, rechtvaardigt een redelijke vergoeding.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Mevrouw Prive

9 maanden geleden - Ik heb nog steeds niks vernomen!

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

9 maanden geleden - Beste, Je kunt de gegevens doormailen naar [email protected]. Wij zien de gegevens graag tegemoet! Met vriendelijke groet, Coolblue.

Bericht van Coolblue

9 maanden geleden - Beste, Je kunt de gegevens doormailen naar [email protected]. Met vriendelijke groet, Coolblue.

Reactie van de melder van de klacht Mevrouw Prive

9 maanden geleden - Ik heb mijn gegevens via de mail opgestuurd. Verder wil ik via hier op de hoogte gehouden worden over de oplossing voor mijn klacht.

Coolblue

Heeft op 14 juli 2023 om 08:27 geantwoord

Beste,

We kunnen goed begrijpen dat je de gegevens graag doormailt.

We zien je mailtje graag tegemoet om je verder te kunnen helpen.

Coolblue.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Coolblue

9 maanden geleden - Beste, We kunnen goed begrijpen dat je de gegevens graag doormailt. Dit mag naar het volgende adres: [email protected]. Vergeet dan niet je klacht erbij te vermelden. We zien je mailtje graag tegemoet om je verder te kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Coolblue.

Bericht van Coolblue

9 maanden geleden - Beste, Eerder heb je het volgende bericht van ons ontvangen: Bedankt voor uw bericht en het kenbaar maken van uw klacht. Vanuit Coolblue willen we graag melden dat we staan achter de melding en berichtgeving zoals deze is gedaan. Ook willen we aangeven dat we niet verder ingaan op communicatie rondom deze kwestie. Mocht u dit uit handen willen geven, bent u hier natuurlijk vrij in. Uw onvrede uiten is natuurlijk ook uw goed recht. Er vanuit gaande hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Coolblue.

Mevrouw Prive

Heeft op 15 juli 2023 om 20:18 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Leuk dat jullie dat aangeven maar mijn drempel is helemaal beschadigd en dient vervangen te worden! Ik hoef niks uit handen te geven want ik ben zelf juridisch onderlegt. Ik wil graag dat de schade aan mij drempel die door Coolbleu veroorzakt is vergoed wordt!

Reactie van de melder van de klacht Mevrouw Prive

8 maanden geleden - Ik was akkoord gegaan met de 50 euro en nu is het aanbod ineens vervallen zonder dat ze ooit een termijn hebben genoemd. Ik wil graag 50 euro vergoed krijgen. 50 euro is veelste weinig om de drempel te vervangen die coolbleu beschadigd heeft en alsnog was ik akkoord gegaan. De manier hoe coolbleu hiermee om gaat is belachelijk! Ik wil dat dit zsm wordt vergoed!

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Prive