Klacht: Mobiele telefoon maakt geen contact meer met computer. Coolblue verwijst mij van kastje naar muur.

mickela op 21 februari 2024 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik kan geen verbinding meer maken tussen mijn mobiele telefoon en mijn computer om bestanden en gegevens over te dragen of backups te maken.
Zelf eerst van alles geprobeerd.
Uiteindelijk Coolblue benaderd, waar ik de telefoon – van 750,00 euro!! – gekocht heb.
Telefoon is 3/4 jaar oud.

Het direct antwoord was om maar langs te komen in de winkel met telefoon en computer.
Winkels zijn alleen maar in de binnen stad, waar je bijna niet kan komen, en waar je een hoop parkeergeld moet betalen. En waar alleen studenten werken, die ook niet zo veel weten.
En hoe zou ik met mijn hele computer naar een winkel moeten komen???

Vervolgens verwijzen ze me naar de fabrikant. Wat wettelijk niet mag.

Gevalletje van het kastje naar de muur.

Ondersteuning bieden en het probleem oplossen? NUL

Gewenste Oplossing:

Oplossing van verbindingsprobleem.

Goede service geven als je als klant een hoop geld spendeert bij een winkel, in dit geval Coolblue.
In plaats van je door verwijzen, of te zeggen dat je naar de winkel moet komen, of dat je je telefoon maar op moet sturen en \'m 6 weken kwijt bent.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

3 maanden geleden - Hi Mickela, Wat rot om terug te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met onze service. Dit is niet helemaal verlopen zoals we beide hadden gehoopt! Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar [email protected]. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht mickela

3 maanden geleden - O, bijzonder, dat ik mijn klacht dan nogmaals moet opsturen. Jullie hebben toch hierbij mijn klacht die jullie in behandeling kunnen nemen? Waarom mij nog meer moeite laten doen en er nog meer tijd in moeten laten steken, terwijl het me al een heleboel tijd gekost heeft?

mickela

Heeft op 01 maart 2024 om 18:58 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

weer 5 dagen wachten op een reactie, en dan is er nog niks met de klacht gedaan....

Ordernummer: 71837380

Bericht van Coolblue

3 maanden geleden - Hi Mickela, Bedankt voor het doorsturen van het ordernummer. Nu weten wij ook om welke bestelling dit gaat. We willen je natuurlijk graag helpen. Wij kunnen echter niet op een afstand controleren waar het precies fout gaat. Hiervoor zullen wij jouw telefoon moeten onderzoeken. Wij raden je daarom aan om een reparatie aanmelding te starten. Wij kunnen dit ook voor je in orde maken. Op deze manier kunnen wij jouw telefoon onderzoeken en zoeken naar de oorzaak van het probleem. Hiervoor hebben wij echter wel een specifieke klachtomschrijving nodig. Wil je die aan ons doorgeven? Ook horen we graag wat je allemaal al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Dan weten onze collega's van de Retouren afdeling dit ook. We horen graag of je hiermee akkoord gaat! Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht mickela

3 maanden geleden - Goh, verrassend, dat jullie hetzelfde standaard antwoord geven als al meerdere keren via messenger, waarbij jullie GEHEEL NIET naar het probleem kijken, en ook GEEN ENKELE POGING DOEN om mijn klacht op te lossen, te onderzoeken, of te kijken hoe dit opgelost kan worden. DAAR GAAT PRECIES MIJN KLACHT HIERBOVEN OVER!!! Jullie schrijven nu wat ik in mijn klacht heb geschreven, waar PRECIES MIJN KLACHT OVER GAAT. HEBBEN JULLIE UBERHAUPT MIJN KLACHT WEL GELEZEN???? Je zult toch wel begrijpen dat ik mijn telefoon niet ga opsturen, want dan ben ik 'm 4 weken kwijt, en gaan jullie 'm resetten naar fabrieksinstellingen. Aangezien ik geen backup kan maken omdat ik geen datatransfer contact kan maken met de telefoon. Bovendien, hoe moet ik 4 weken niet bereikbaar zijn, niet telefonisch, niet via whatsapp, dan kan ik 4 weken geen betalingen doen, en niet inloggen op een heleboel websites waar een 2 stapsverificatie is, ik kan geen aangifte van mijn belasting doen, etc. etc. etc. Dus dit is géén oplossing die jullie bieden, alleen weer een andere vorm van doorverwijzen van het kastje naar de muur. In plaats van dat jullie kijken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn!!! Want als jullie dit niet zo maar kunnen bekijken, waarom hebben jullie me eerst dan naar een winkel gestuurd??? Wat hadden ze daar dan voor me kunnen en moeten doen???? Ondersteuning bieden en het probleem oplossen? NUL Gewenste Oplossing Oplossing van verbindingsprobleem. Goede service geven als je als klant een hoop geld spendeert bij een winkel, in dit geval Coolblue. In plaats van je door verwijzen, of te zeggen dat je naar de winkel moet komen, of dat je je telefoon maar op moet sturen en 'm 6 weken kwijt bent. Ik word hier echt moe en moedeloos van. Wat een waardeloze niet klantgerichte standaard reacties elke keer!!!! Vroeger steeg Coolblue er boven uit qua service. Inmiddels is de service NUL. Je mag wel besteden, maar als je een probleem hebt, krijg je alleen maar standaard antwoorden waarmee je doorverwezen wordt. WAARDELOOS!!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 06 maart 2024 om 16:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Mickela,

Dankjewel voor je reactie. Sorry dat wij je niet de service kunnen bieden die je van ons verwacht. We hebben nog een keer gekeken naar de situatie.

De reden dat je naar onze winkel bent doorverwezen is, omdat zij daar de service kunnen bieden voor databehoud en een poging kunnen doen om een backup voor je te maken. Dit is voor jou alleen niet haalbaar.

Zoals eerder aangegeven kan je het toestel insturen voor ter reparatie. Je geeft aan echter niet zolang zonder telefoon te kunnen, wat begrijpelijk is. Daarom bieden wij je de optie om een Tweedekans toestel als leentoestel af te nemen.

Je betaald het aankoopbedrag van het toestel dan als borg. Het Tweedekans toestel kan je retourneren zodra je je eigen telefoon terug hebt van de reparatie en je krijgt het aankoopbedrag van het leentoestel terugbetaald.

Hier een voorbeeld van een Tweedekans toestel wat je eventueel zou kunnen afnemen als leentoestel: https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/2345197

Gezien het ongemak willen wij je graag een persoonlijke korting bieden van 50,- euro. De persoonlijke korting kan je dan vinden in je Coolblue-account bij het afrekenen van een bestelling en is een jaar geldig. Zo bepaal je zelf wanneer en waarvoor je de korting inzet.

We hopen dat jij je kan vinden in dit aanbod. Laat je ons weten of we de korting in orde mogen maken? Alvast bedankt voor je reactie!

Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht mickela

3 maanden geleden - Fijn dat jullie -EINDELIJK- met een soort van oplossing komen. Jammer dat dit zo lang heeft moeten duren, en ik hiervoor zoveel moeite heb moeten doen. Helaas hebben jullie nog geen oplossing voor het probleem dat als ik mijn telefoon instuur ter reparatie, jullie deze terugzetten naar fabrieksinstellingen, waardoor ik alles kwijt ben. Omdat ik geen contact kan maken tussen mijn telefoon en mijn computer, kan ik nl. geen backup maken. Dus ik kan ook een leen telefoon niet instellen, omdat ik geen backup over kan zetten..... Het zou toch zo veel simpeler zijn als jullie gewoon zouden informeren / kijken welke instelling er veranderd is na de update waardoor mijn toestel niet meer wordt herkend voor data overdracht. Het is duidelijk dat dit door de update is gekomen, en dus géén mankement van de telefoon is, maar een bug in de software is!!

Bericht van Coolblue

3 maanden geleden - Hi Mickela, We begrijpen dat de gegevens op je telefoon belangrijk zijn en dat je deze gegevens ook wil behouden. Wij kunnen echter geen gegevens op de telefoon laten staan wanneer wij deze repareren. Daarom, zoals we eerder hebben benoemd, ben je ook doorverwezen naar de winkel. Wij kunnen dit niet op afstand voor je doen. We horen graag of je akkoord gaat met ons aanbod zodat wij dit voor je in orde kunnen maken. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht mickela

3 maanden geleden - En precies daarom heb ik gevraagd of een specialist kan kijken aan welke instelling dit ligt, omdat het na een update is gekomen. Dus het is geen mankement van de telefoon, maar aan iets wat met de update te maken heeft. De specialist zou het ook bij One kunnen navragen. DAAR GAAT MIJN KLACHT JUIST OVER!!! Kennelijk willen jullie al deze moeite niet doen. Zoals eerder aangegeven, in de winkel staan geen specialisten. Zij weten ook niet alles van alle telefoons. Bovendien zijn de winkels alleen in het centrum van steden, dus niet in de buurt en moeilijk te bereiken. Dan moet ik een halve dag gaan vrijnemen, en een hoop parkeergeld betalen, om naar een winkel te kunnen. Dus, zoals al eerder aangegeven, opsturen en naar de winkel gaan zijn beide geen opties!!! (En voor jullie de makkelijkste weg, waardoor alle nadelige gevolgen bij mij als klant liggen.) Het zou NORMALE service zijn als jullie eerst eens PROBEREN uit te zoeken waar het probleem ligt en of dit WEL OP AFSTAND IS OP TE LOSSEN. Want hier hebben jullie nog GEEN ENKELE POGING TOE GEDAAN. Pas als dat niet blijkt te lukken, zouden we verder kunnen kijken naar opsturen of de winkel. Terugzetten naar fabrieksintellingen en alles kwijt zijn kan ik trouwens zelf ook. Daar heb ik geen winkel of opsturen naar de reparatie service voor nodig!!!

Alle klachten die gemeld zijn door mickela