Klacht: Geen garantie bij Coolblue

MP80 op 07 maart 2024 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Kopen van de producten via de webshop is uitermate eenvoudig. En verloopt meer dan prima. Maar op het moment dat zich een probleem voordoet, binnen de garantie periode, met het aangeschafte artikel wordt het een ander verhaal. We hebben vorige week een defect gemeld. Er zou binnen 2 werkdagen een telefoontje volgen van de reparateur. U raadt het al nooit wat gehoord. Vervolgens hier dagelijks telefonisch contact over gehad. Volgens de medewerker moet je eerst de fabrikant de tijd geven te reageren en als die het af laten weten zoekt Coolblue na 7 dagen een gepaste oplossing. U raadt het alweer. We zijn 7 dagen verder en nu wordt er ons weer verteld de reactie af te wachten van de back office. Dit kan weer 5 werkdagen duren. Dus absoluut geen service waar je blij van wordt! We kunnen inmiddels wel janken!

Update; 11 maart
Vandaag eindelijk een bericht van de reparateur ontvangen, na 12 dagen wachten. Het wachten was blijkbaar op de benodigde onderdelen van de wasmachine. Best knap overigens omdat er nog geen enkel contact met ons is geweest om onze kant van de storing aan te horen.
De eerste en enige mogelijkheid om een monteur langs te sturen is 22 maart. Lijkt mij veel te lang te duren. We zitten al sinds 27 febr zonder een goed functionerende wasmachine.

Ik wil weer een wasmachine die kan wassen. Op hele korte termijn. We hebben het eerst zelf op proberen te lossen waardoor we nu al 11 dagen zonder wasmachine zitten. Is erg onprettig in een normaal huishouden. En begint nu kritisch te worden

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Coolblue

3 maanden geleden - Hi M. Pels, Dit is natuurlijk niet verlopen hoe we het beiden willen. We zoeken het graag nog een beetje verder voor je uit. Wil je je ordernummer samen met deze review mailen naar [email protected]? Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht MP80

3 maanden geleden - Wat een grap. De oplossing van coolblue; we laten mensen 3 weken zonder wasmachine zitten. Dit is de oplossing die ze aanbieden; Allereerst hartelijk dank voor het melden van je klacht. Namens het supportteam Wassen Drogen neem ik je klacht in behandeling. Dit team is gespecialiseerd in de producten en processen omtrent wasmachines, drogers en was-droogcombinaties. Ik begrijp waar je vandaan komt, maar we kunnen helaas niet ingaan op je verzoek vanwege het volgende: Waarom niet? Vanwege een milieuverantwoordelijkheid die zowel wij als de fabrikant hebben, hebben we duidelijke afspraken gemaakt rondom het repareren van machines. Natuurlijk kan het soms voorkomen dat dit mis gaat voor de klant en zullen we je ten aller tijden hierin ondersteunen. Echter, ontbrak er inderdaad wat gegevens bij de leverancier die nu compleet zijn. Ook hebben de leveranciers een bepaalde tijd om een afspraak te maken met een klant en samsung zit hier nog in. Dus wordt er zo snel mogelijk een afspraak met je gemaakt. De eerst mogelijk afspraak is op 22 maart. Conclusie; als je op zoek bent naar een bedrijf wat service biedt koop je wasmachine dan vooral niet bij Coolblue

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

3 maanden geleden - Hi MP80, Wat rot om terug te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met onze service. Dit is niet helemaal verlopen zoals we beide hadden gehoopt! Ik raad je aan jouw verhaal en je bestelgegevens op te sturen naar [email protected]. Dan kunnen we samen uitzoeken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met een glimlach, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht MP80

3 maanden geleden - Een bericht van coolblue dat de klacht in behandeling is genomen. En een bericht met het mailadres van geen glimlach. Inmiddels heb ik daar al 2 mailtjes naar toe gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.

Reactie van de melder van de klacht MP80

2 maanden geleden - Hele slecht opvolging bij een defect apparaat binnen de garantie periode. Geen enkele service geboden. En onnodig lang gewacht op een oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door MP80