Klacht: Externe Harddisk binnen half jaar kapot, Coolblue legt alle consequenties bij klant

mickela op 06 januari 2023 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Binnen een half jaar is mijn externe harde schijf van 14TB defect.
Ik kan ‘m opsturen ter reparatie. Daarbij worden alle gegevens van de harde schijf gewist. Coolblue wil deze gegevens niet veilig stellen. Ook zal de reparatie minimaal een maand duren. Hoe ik dan moet werken om mijn gegevens en foto’s op te slaan, in de komende maand, legt Coolblue volledig bij mij neer. Ik moet maar een schijf lenen bij iemand. Huh??? Jan natuurlijk, iedereen heeft wel een 14 TB schijf over om aan me uit te lenen.
Ze geven me geen leenschijf.
Dus Coolblue levert een product wat veel te snel stuk gaat, maar alle problemen die hierdoor ontstaan mag ik lekker zelf oplossen. Ik heb dit bij ze neergelegd, maar ze vinden het verstandiger daar niet op te reageren. Lekker makkelijk.

Ik heb aangegeven geen vertrouwen te hebben in een harddisk die gerepareerd moet worden, en dat ik mijn geld terug wil. Daar kunnen ze alleen aan meewerken als ik de schijf ter reparatie aanbiedt. Maar dan zit ik nog met dezelfde problemen dat ik al mijn gegevens kwijt ben én dat ik een hele tijd niet kan werken, zonder harde schijf.

Gewenste Oplossing:

Veilig stellen van mijn data op een andere harde schijf. Of mij dit zelf laten doen bij een ander bedrijf, waarvoor zij de kosten dragen.
Mij mijn geld terug te geven, of mij een nieuwe schijf te leveren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

1 jaar geleden - Beste Mickela, We snappen heel goed dat het flink balen is wanneer een product kapot gaat. Zeker een harde schijf heb je natuurlijk hard nodig. We merken dat de verantwoordelijkheid in deze situatie geheel bij ons neer wordt gelegd. We zijn het zeker met je eens dat dit product veel te snel kapot gaat. Wij bieden je daarom ook een kosteloze reparatie aan. Dit is onze verantwoordelijkheid en deze komen wij graag na. Daarbij kan ik je al vertellen dat een reparatie niet minimaal een maand duurt maar dat wij hiervoor, in de meeste situaties, maximaal een maand hanteren. Wij hebben verder niet voor alle producten leentoestellen. Wij kunnen je daarom helaas geen leen harde schijf aanbieden. Zelf heb je ook verantwoordelijkheden. Zo is het aan jezelf om ervoor te zorgen dat jouw data altijd veilig is. Zeker bij belangrijke data is het handig om regelmatig een back-up te maken. Ook de aanschaf van een NAS had een ideale uitkomst kunnen zijn voor het veilig bewaren van jouw data. In dit geval heb je zelf de gok gewaagt met 1 harde schijf. Wij kunnen je om die reden niet tegemoet komen in de kosten van data recovery. We hopen dat we toch snel aan de slag mogen met de reparatie van jouw harde schijf en zullen er voor zorgen dat deze snel weer werkend bij je binnen is. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht mickela

1 jaar geleden - Wat een weinig klantvriendelijk standaard antwoord. Dit antwoord had ik - letterlijk - al van de niet oplossende - klantenservice gehad. Zonder dat jullie informeren hoe mijn situatie is, concluderen jullie dat ik beter een nas kan nemen en ik de gok gewaagd heb met 1 harde schijf te werken. Wat een vooringenomen vooroordelen!!! Ik héb nl. een NAS. En omdat ik een nieuwe NAS aan het installeren ben, heb ik een NIEUWE HDD bij Coolblue gekocht om een backup van de NAS te maken, zodat ik de nieuwe kan installeren. DEZE NIEUWE HDD is binnen enkele maanden stuk gegaan!!!! Ik merk dat jullie de volledige verantwoordelijkheid voor een goed werkend product bij mij neerleggen en alle problemen die hier uit voort vloeien. Jammer dat jullie deze klacht niet als klacht behandelen. Een klacht is nl. een cadeautje om een ontevreden klant weer tevreden te stellen en proberen de ontevredenheid op te lossen. Wat jullie echter doen is zeggen dat het mijn eigen schuld is en dat jullie geweldige service verlenen door de schijf te willen repareren, hetgeen jullie wettelijk verplicht zijn. Jullie doen werkelijk NIETS aan klantgerichtheid en proberen helemaal NIET een oplossing voor het probleem te vinden. Alle consequenties en kosten voor het feit dat JULLIE een NIET DEUGDELIJK PRODUCT leveren, leggen jullie bij mij als klant neer!!! Dat is zéér klantonvriendelijk en niet servicegericht!!! VOOR MIJ NOOIT MEER COOLBLUE!!!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door mickela