Mijn Klacht:
Binnen een half jaar is mijn externe harde schijf van 14TB defect.
Ik kan ‘m opsturen ter reparatie. Daarbij worden alle gegevens van de harde schijf gewist. Coolblue wil deze gegevens niet veilig stellen. Ook zal de reparatie minimaal een maand duren. Hoe ik dan moet werken om mijn gegevens en foto’s op te slaan, in de komende maand, legt Coolblue volledig bij mij neer. Ik moet maar een schijf lenen bij iemand. Huh??? Jan natuurlijk, iedereen heeft wel een 14 TB schijf over om aan me uit te lenen.
Ze geven me geen leenschijf.
Dus Coolblue levert een product wat veel te snel stuk gaat, maar alle problemen die hierdoor ontstaan mag ik lekker zelf oplossen. Ik heb dit bij ze neergelegd, maar ze vinden het verstandiger daar niet op te reageren. Lekker makkelijk.
Ik heb aangegeven geen vertrouwen te hebben in een harddisk die gerepareerd moet worden, en dat ik mijn geld terug wil. Daar kunnen ze alleen aan meewerken als ik de schijf ter reparatie aanbiedt. Maar dan zit ik nog met dezelfde problemen dat ik al mijn gegevens kwijt ben én dat ik een hele tijd niet kan werken, zonder harde schijf.
Gewenste Oplossing:
Veilig stellen van mijn data op een andere harde schijf. Of mij dit zelf laten doen bij een ander bedrijf, waarvoor zij de kosten dragen.
Mij mijn geld terug te geven, of mij een nieuwe schijf te leveren.