Klacht: Contractsovername formulier huur boiler

op 11 augustus 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Beste Eneco,

Op 29-7 heb ik gebeld met een aardige dame van jullie klantenservice. Daar heb ik gevraagd hoe het zat met opzeggen van mijn Gas / Warmte contract i.v.m. verhuizing per 1-9. Ze heeft me uitstekend geholpen en mij zelfs teruggebeld om mij erop te attenderen dat ik ook nog een huurcontract bij Eneco heb voor een boiler. Ze heeft me het telefoonnummer gegeven van de andere afdeling, want dat kon zij niet regelen. Jammer, maar accepté. Dus ik bel naar het andere nummer, ook weer vriendelijk geholpen en ik zou een contractsovernameformulier per post opgestuurd krijgen. Die invullen, laten ondertekenen door de nieuwe contracthouder en klaar is kees.

Nu vind ik het persoonlijk al vreemd waarom zo’n standaard formulier niet ook gewoon gemaild kan worden. Ik wil het prima thuis uitprinten en weer opsturen, maargoed.

Nu 2 weken later, ik nog steeds geen brief in de bus. Ik ben dus zojuist weer gaan bellen en tot mijn verbazing geeft de Eneco medewerker aan dat dit minimaal 4 weken in beslag neemt en waarschijnlijk nog langer.

Eehhhh, het duurt dus minimaal 4 weken om iets te printen en in een envelop te drukken? Misschien dat er dan sowieso iets gedigitaliseerd mag gaan worden daar.

Enfin, ik zal er geen financiële schade door oplopen. Toch vind ik het een zeer zorgwekkend voorbeeld van hoe het met Eneco gesteld is.

Ik hoop dat Eneco hier wat verbeterslagen gaat maken, zodat toekomstige klanten dit sneller kunnen afhandelen.
Op moment dat je bezig bent met verhuizen, wil je dit gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben en ga je niet minimaal 4 weken totdat er een brief per post komt. Daarbij moet je het dan nog invullen en terugsturen, en voordat Eneco het dan weer verwerkt heeft...

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 12 augustus 2016 om 12:11 geantwoord

Beste heer, mevrouw Bruintjes,

Bedankt voor het indienen van uw klacht.
De looptijd is inderdaad 4 weken voordat het formulier bij u terecht komt. We zijn bezig met verbeteringen door te voeren, zodat dit inderdaad anders en sneller kan verlopen. Echter bent u daar nu niet mee geholpen, het is helaas dan ook niet anders. Uiteindelijk komt het alsanog goed, maar ik ben met u eens dat het ook op een andere manier zou moeten kunnen.
Uw verbeterpunt kaart ik dan ook nogmaals aan bij het desbetreffende team.

Succes met de verhuizing.

Danielle
Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door JWMilos