Klacht: Contract zonder toestemming, opzegging wordt geweigerd

op 18 mei 2020 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Optie online aangevraagd maar bij ontvangst contract bleek meteen dat ze een hoger maandbedrag rekenen dan online aangeboden.
Meteen binnen een week dus geannuleerd wat genegeerd is. Mijn klachten hierover, over het te hoge maandbedrag en meerdere opzeggingen blijven genegeerd worden.
Gezien Greenchoice dus verkoopt onder valse voorwendselen (is strafbaar) en wettelijk de verplichting heeft klachten op te lossen en opzeggingen te accepteren en te verwerken, maar dit niet doet, ben ik nu juridisch bezig dit op te lossen.
Echt dikke onzin dit!

Gewenste Oplossing:

Per direct opzegging zonder bijkomende onzinkosten !!!!

Ik heb jullie al eerder per mail en schriftelijk aangegeven GEEN TOESTEMMING TE GEVEN MIJN EMAIL EN OF TELEFOONNUMMER te gebruiken.
Greenchoice is geblokkeerd in mijn email, jullie berichten worden dan ook NIET gelezen.
ALLE COMMUNICATIE PER POST

prtscr kopij adv, cons bnd, bvd, lwrd crnt

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

Bericht van Greenchoice

4 maanden geleden - Beste klant,Hartelijk dank voor uw bericht. Ik heb uw vragen al eerder beantwoord maar het is geen probleem dit via dit kanaal nogmaals te doen.U heeft via pricewise bij ons een contract afgesloten. Wat we vastleggen in een dergelijk contract zijn de tarieven die u bij ons betaald. Het termijnbedrag is flexibel naar wens in te stellen. U ontvangt vervolgens jaarlijks een nota waarin exact in rekening wordt gebracht wat u heeft verbruikt conform de tarieven die u heeft afgesproken. Wij hebben u niet iets onder valse voorwendselen verkocht, we leveren exact conform de afgesproken tarieven. Het feit dat het termijnbedrag aanvankelijk anders is ingesteld als wat u bij pricewise zag wordt veroorzaakt doordat dit termijnbedrag automatisch wordt ingesteld op basis van het historische verbruik. Wij kunnen niet zien wat voor een verbruik u heeft ingevuld op de website van pricewise. U kunt uw termijnbedrag altijd naar wens aanpassen.Na ontvangst van onze schriftelijke bevestiging had u twee weken de tijd het contract nog op te zeggen. Dit heeft u nagelaten waardoor we de levering zijn gestart conform het contract wat u bij ons heeft afgesloten. Indien u het contract voortijdig beëindigd, zal hiervoor een opzegvergoeding in rekening worden gebracht conform de voorwaarden van uw contract.Met vriendelijke groet.

Reactie van de melder van de klacht S

4 maanden geleden - Blablablabla... Jullie moeten eens leren lezen: ik heb wel degelijk binnen een week al opgezegd na ontvangst offerte , (kopij brief ligt al bij de advocaat) feit dat jullie dit negeren is simpelweg strafbaar. En extra geld aanrekenen voor 5 opzeggingen die jullie weigeren te verwerken???? Kom maar op, see you in court!!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 22 mei 2020 om 11:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hartelijk dank voor uw reactie.
Wanneer we tijden een opzegging ontvangen verwerken wij deze uiteraard graag. Het probleem is echter dat wij nooit een opzegging van u hebben ontvangen. Ik heb herhaaldelijk alle post laten nakijken en ben geen opzegging van u tegengekomen. Als u bewijs heeft deze wel verstuurd te hebben dan zien we dit uiteraard graag tegemoet. Met vriendelijke groet. M. van den Ende Greenchoice

Heeft op 22 mei 2020 om 11:14 geantwoord

Vooral blijven volhouden.
Ook dit negeren jullie als opzegging zeker??? Nogmaals, ik ga er juridisch werk van maken.
Prtscr adv

Bericht van Greenchoice

4 maanden geleden - Hartelijk dank voor uw reactieHet is uiteraard mogelijk nu uw contract op te zeggen, maar u moet dan nog welbetalen voor het verbruik wat u heeft gehad in de periode dat u klant bij ons was Omdat u de overeenkomst beëindigt voordat de looptijd is verstreken, brengen wij een opzegvergoeding in rekening. Deze is €50 per product. Meer informatie hierover vindt u in uw contractvoorwaarden. De opzegvergoeding verrekenen wij op uw eindnota, die u binnen zes weken van ons kan verwachten.Als u zeker weet dat u uw contract wilt opzeggen, doet u dit door klant te worden bij een andere energieleverancier. Na vier tot zes weken hebben zij uw aanmelding verwerkt. Als u de einddatum van uw contract bij Greenchoice en uw meterstanden op tijd doorgeeft aan uw nieuwe energieleverancier, ontvangt u binnen zes weken van ons de eindnota.Met vriendelijke groet,

Reactie van de melder van de klacht S

4 maanden geleden - Moeilijk he? Lezen.

Alle klachten die gemeld zijn door S