Klacht: Contract onder valse voorwaarden niet tijdig opzeggen vorige leverancier

op 18 maart 2020 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Op 4-1-2020 in de Mediamarkt zijn tarieven vergeleken tussen ons huidige (Oxxio) contract en Budget Energie. Gezien ons toenmalige contract 1 jaar betrof zijn deze vergelijkingen op basis van 1 jaar uitgevoerd en is er ook afgesproken de overstap naar Budget Energie te maken voor een contract met de looptijd van 1 jaar, met een uitvoerdatum van 2-3-2020. Later blijkt dat het contract zonder reden is afgesloten voor de komende 3 jaar. Dit is onacceptabel aangezien het stroom voor een huurhuis van 1 jaar betreft met samengestelde huurders. Telefonisch wordt er enkel gezegd dat wij hier niet onderuit kunnen, geen mogelijke oplossing aangedragen, om nog maar te zwijgen over verontschuldiging.

Hierbij komt dat de reden van dit belletje een incassomelding is geweest van de vorige leverancier Oxxio. Na telefonisch contact is gebleken dat er is geblunderd en vanuit Budget Energie geen melding is gemaakt voor het opzeggen van het contract bij Oxxio, waardoor er vanaf 3-3-2020 tot 18-3-2020 dubbele stroom is geleverd met bijbehorende dubbele kosten. Ook hiervoor is geen enkele verontschuldiging gekomen en werd ik erop gewezen maar een mail te moeten sturen naar klachten@budgetenergie.nl.

Ronduit schandalig hoe er op deze wijze met de situatie wordt omgegaan. Mensen worden voorgelogen en na het begaan van een grove fout wordt deze op geen enkele manier erkend. Tot zover de eerste indruk van het bedrijf Budget Energie.

Wanneer een verontschuldiging komt voor de ontstane situatie met de volgende aangereikte oplossing:
1) Volledige vergoeding van de extra door Oxxio gemaakte energiekosten tussen 3-3-2020 en 18-3-2020.
2) Omzetting van het lopende contract van 3 naar 1 jaar zoals initieel afgesproken is bij akkoordgeving door ondergetekende op 4-1-2020.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 30 april 2020 om 13:44 geantwoord

Beste Tedfillekes,

Op 21 april 2020 heeft u per een e-mail een reactie ontvangen van de behandelaar van uw klacht. Uw klacht is gesloten, nadat wij niets meer van u hebben vernomen. Om deze reden sluit ik ook uw klacht via klacht.nl.

Ik begrijp dat het vervelend is dat u het idee had dat het om een 1 jarig contract ging en dat dit achteraf een 3 jarig contract blijkt te zijn. In MediaMarkt worden uitsluitend 3 jarige energiecontracten aangeboden, dit geven wij aan in uw contract dat u direct na aanmelding heeft ontvangen. Na de aanmelding heeft u altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd om het contract kosteloos te annuleren, mocht u zich bedenken. In deze periode hebben wij geen annulering van u ontvangen. Helaas kan ik de looptijd van het door u ondertekende contract niet meer wijzigen. De contractant kan het energiecontract altijd meeverhuizen, mocht u verhuizen na een jaar.

Op 3 maart 2020 hebben wij de levering van energie overgenomen van Oxxio, dit is een geheel geautomatiseerd proces tussen energieleveranciers en zij hebben hier een melding van ontvangen. Daarnaast is het niet mogelijk om twee energieleveranciers te hebben op dezelfde aansluitingen op één adres. Op 3 maart 2020 zijn wij gestart met energie leveren tot op heden.

Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door tedfillekes