Klacht: Condensvorming combimagnetron

op 05 oktober 2017 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

De binnenzijde van onze combimagnetron corrodeert door condensvorming.
AEG/ electrolux is geweest geven aan dat het een bekend probleem is echter de garantie van 2 jaar is sinds juli 2017 verlopen. mocht ik destijds 4 of meer apparaten aangeschaft hebben was de garantietermijn. 5 jaar geweest. Nu echter krijg ik een voorstel om bij te betalen voor een nieuw toestel.
Heb destijds ook een stoomoven aangeschaft zodat het 1 geheel zou zijn maar moet nu bijbetaling doen voor een afwijkend model.

In ieder geval kosteloze vervanging van de combimagnetron door een gelijkwaardig apparaat ipv discriminatie mbt hoeveel ik er heb gekocht.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat AEG een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

AEG

Heeft op 10 oktober 2017 om 16:58 geantwoord

De aankoopdatum van uw combimagnetron is volgens ons systeem 8 augustus 2014. Dit betekent dat de garantie van 2 jaar is verlopen. Aangezien u geen extra garantie hebt, wordt er een omruilvoorstel met bijbetaling gedaan. Bij dit voorstel is rekening gehouden met eerder gemaakte kosten. Wij zien geen reden om af te wijken van het eerder gedane voorstel.

Heeft op 10 oktober 2017 om 19:19 geantwoord

Nee, ik ben niet akkoord met de geboden oplossing. Bijbetaling van circa 350 euro voor 2 maanden na vervallen van de garantie is 175 per maand afschrijving op een apparaat wat verkeerd geconstrueerd is.de oorzaak ligt in de constructie en niet in de garantie regeling

Alle klachten die gemeld zijn door ZegertWillem