Klacht: Cash-back Samsung via Mediamarkt

op 28 december 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Op 22 september kocht ik online bij Mediamarkt een Samsung Galaxy S8+ ter vervanging van mijn Samsung Note 2. De trigger voor de aanschaf was de wervende tekst op de site van Mediamarkt waarin werd vermeld dat bij inlevering van het oude toestel ik in aanmerking kwam voor cash-back (€100,=) en een inruilwaarde voor mijn oude toestel (€50,=) bij Samsung zelf. Omdat ik niet op de site zag staan dat Mediamarkt ook een deelnemende partij was, heb ik contact opgenomen met Mediamarkt waar ik kreeg te horen dat ik naar een vestiging moest gaan van Mediamarkt met het aankoopbewijs van mijn on-line aankoop, waar alle noodzakelijke formaliteiten geregeld konden worden om in aanmerking te komen voor de actie. Ik ben in Zwolle geweest om een en ander te regelen, maar omdat het systeem er uit lag bij deze vestiging deelde uw medewerker ter plaatse mee dat ik het ook online kon regelen met Samsung zelf. Ik heb de nodige formulieren ingevuld, waarna ik een sticker kreeg toegestuurd van Samsung waar het oude toestel naar toe moest. Samsung zou dan beoordelen of het oude toestel technisch nog in orde was.

Vandaag (14 november) kreeg ik een mail van Samsung waarin wordt gesteld dat ik alleen in aanmerking kom voor het terugbetalen van de waarde van het toestel, namelijk €50,=. Ik kom dus niet in aanmerking voor de cash-back regeling en loop op die manier dus gewoon €100,= mis omdat Mediamarkt kennelijk toch geen door Samsung erkende deelnemende partij is, ondanks dat Mediamarkt dat via de website wel heeft gecommuniceerd. U zult begrijpen dat ik hier heel boos over ben en dat ik gecompenseerd wil worden door Mediamarkt. Want in plaats van €150,= teruggestort te krijgen op mijn rekening, wordt het nu slechts €50,= vanwege een afstemmingsprobleem tussen Samsung en Mediamarkt. Dit is bijna niet te geloven. Ik heb het toestel door TCC te Rosmalen laten terugsturen (extra kosten die gemaakt zijn voor het retour laten sturen van de oude Samsung Note2 die ik vergoed wil zien van Mediamarkt €7,50). Dit bedrag kan worden teruggestort op bankrekening NL76RABO 01707 298 42 ten name van E.J.Stouwdam.

Op 26 november heb ik het toestel opnieuw opgestuurd, ditmaal met behulp van Mediamarkt (mevrouw Rosmalen vestiging Zwolle heeft hierbij geholpen). Hoewel het toestel opgestuurd is buiten de actieperiode zou het dit keer wel voor elkaar komen heeft mevrouw Rosmalen mij verzekerd. En als het niet goed zou komen, mocht ik mevrouw Rosmalen een mail sturen en dan zou zij er persoonlijk voor zorgen dat het voor elkaar zou komen. Ik heb mevrouw Rosmalen weken geleden een mail gestuurd met de mededeling dat het ook dit keer niet goed kwam. Geen reactie!! Totaal niet!! Daarna meerdere keren telefonisch contact te krijgen met haar; zij was niet aan de lijn te krijgen, met geen mogelijkheid.

Ik zal nu alles in het werk stellen om overal waar mogelijk de slechte service van Mediamarkt door te geven. Er zijn talloze consumenten sites waar dat kan en ik zal iedereen afraden om ook maar iets te kopen bij Mediamarkt. En het zal duidelijk zijn: dit was het laatste wat ik zelf heb gekocht bij Mediamarkt die graag bekend wil staan als een keten die alles voor de klant doet, maar uiteindelijk de klant in de kou laat staan en van het kastje naar de muur stuurt. Slechter kan ik het niet bedenken. Ik heb hier nu veel tijd en energie in gestoken. Het heeft mij ook heel veel ergernis opgeleverd. Mediamarkt is niet meer mijn winkel en dat zal ik niet onder stoelen of banken steken.

Volledige compensatie (€50,= inruilwaarde oude toestel, €100,= extra Cash-back binnen de actieperiode en €7,50 voor retourneren oude toestel de eerste keer niet akkoord TCC Rosmalen). Totaal dus €157,50.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door egbert.stouwdam@gmail.com