Klacht: Waar zijn we aan begonnen!!!

Kimsuus op 14 juni 2014 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1, Digitale TV

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Canaldigitaal has resolved this complaint
Klacht opgelost op 26 juni 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste, Wij hebben u op 17-06-2014 het volgende bericht: 'Heel erg vervelend om te lezen dat de overstap naar Iptv van CanalDigitaal niet naar uw tevredenheid is gelopen. U heeft inderdaad recht op de korting voor de periode van drie...

Categorie Alles-in-1
Status Opgelost
Datum 14 juni 2014

De klant heeft ernstige problemen ervaren na de overstap van Chello naar Canaldigitaal. Er waren problemen met de aansluiting door een onkundige monteur, wat resulteerde in extra vrije dagen. Daarnaast ontving de klant minder digitale kanalen en radiozenders dan beloofd, en werd er een onverwachte afschrijving van € 202,46 gedaan. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw
Onderstaande brief hebben wij op 5 juni j.l. per mail naar Canaldigitaal verzonden.

Heeze, 5 juni 2014

Waar zijn we aan begonnen!

De overstap van Chello naar jullie heeft niets dan ellende veroorzaakt. Waar moet ik beginnen.

Het begon met de aansluiting .Vrije dag opgenomen de monteur heeft ons die dag niet kunnen helpen, was niet kundig. Geen andere monteur in de buurt die dag, dus weer een vrije dag moeten nemen om op de volgende monteur te wachten. Na lang zoeken bleek de fout bij Canal Digitaal te liggen en konden we worden aangesloten.
Op 7 juni eindelijk onze mediabox ontvangen, maar van de beloofde 60 digitale kanalen hebben we er maar 32. Ook missen we radiozenders, slechts 9!!!!!!!!!!
Vervolgens wordt er op 27 mei 2014 zomaar € 202,46 van onze rekening afgeschreven. Na lang wachten aan de telefoon +/- 30 minuten werd ons medegedeeld: dit moet je zelf storneren bij je bank. Foutje van Canal Digitaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Op 5 juni 2014 ontvangen wij een email met daarin de mededeling dat wij een betalingsachterstand hebben van € 202,46!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Notanummer: 151035408.
Ongeveer 90 minuten aan de telefoon, nog steeds niemand te bereiken en jullie nummer is verre van goedkoop!!!!!!!! Wij vragen ons af hoe u aan dit bedrag komt, graag een duidelijk antwoord hiervoor.
Vervolgens ontvingen wij op 13 juni een email met de mededeling dat wij nu een betalingsachterstand hebben van 54,95. Wederom gebeld en nu kregen wij te horen dat de achter stand geen 54,95 was , maar 104,95. We moesten via mijn canaldigitaal onze factuur maar bekijken. Helaas kunnen wij dit niet!!!!!!!
Al met al zouden wij 3 maanden GRATIS een abonnement bij jullie krijgen. De wil zeggen voor het totale pakket (telefoon, internet en HD TV met mediabox). Nu zijn deze 3 maanden bijna voorbij en hebben totaal geen waar voor ons geld gehad! Wat doen jullie hiermee????
Deze brief hebben wij 5 juni j.l. naar u verzonden via het klantencontactformulier en NOOIT geen reactie ontvangen.
In afwachting van uw reactie

Met vriendelijke groet
J.W. van den Eijnden
Klantnummer: 86867214

Gewenste Oplossing:

Opschorting van abonnement en aanvulling van tv zenders en tegemoetkoming telefoonkosten en opname extra vrije dag

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 26 juni 2014 om 12:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste,

Wij hebben u op 17-06-2014 het volgende bericht:

'Heel erg vervelend om te lezen dat de overstap naar Iptv van CanalDigitaal niet naar uw tevredenheid is gelopen.
U heeft inderdaad recht op de korting voor de periode van drie maanden en hierbij is 1 maand helaas niet goed gegaan. Wij hebben dit nu alsnog goed gezet waardoor de drie maanden korting nu wel in het systeem staan.
Blijft er wel nog een bedrag open van €5,- voor de gemaakte gesprekskosten voor de periode april en mei.
Helaas loopt de facturatie rond halverwege de maand. Om die reden kan het zijn dat er alsnog een ander bedrag word geincasseerd, eind van de maand. Wij bieden hiervoor alvast onze excuses aan.'

Hierna hebben wij geen reactie meer mogen ontvangen via deze weg en om die reden sluiten wij deze klacht.

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit uiteraard graag of u kunt contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (€1,- per gesprek).

Met vriendelijke groet,
Webcare Team Canaldigitaal

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Canaldigitaal beoordeeld.

Kimsuus

Heeft op 30 juni 2014 om 17:59 geantwoord

Geachte, wij zijn alleen tegemoet gekomen in de abonnementskosten dat alleen nog maar voor 1 maand. Over de tegemoetkoming extra vrije dag en telefoonkosten wordt niet gesproken. De beloofde update op 21 juni is er ook niet.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij telecomproblemen kunt u terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Providers moeten storingen binnen een redelijke termijn verhelpen en zijn verplicht een kosteloze klachtenprocedure te bieden.

Bron: Geschillencommissie Telecommunicatie