Klacht: Werk niet gereed en wel abonement activeren

Marcus2020 op 06 september 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onlangs het ik een schrijven van uw organisatie ontvangen mbt de aansluiting van de glasvesel en het activeren van de glasveseldiensten.
Dit zou per 4 september 2020 ingaan.
Verder werd in dit schrijven gevraagd om met Guidion even contact op tenemen om een afspraak te maken de aansluiting te activeren.
Middels dit schrijven wil ik u laten weten over het verloop van de service verlening van Caiway erg ontevereden te zijn.

We hebben reeds vele malen met uw organisatie contact gezocht voor het maken van deze afspraak maar steeds zijn de lijnen bezet met gemiddeld
15 tot 24 wachtende.
Van de week had ik uiteindelijk wel een verbinding met 1 van uw medewerkers (na 30 minuten) maar deze kon niets voor mij betekenen.
Hij verwees me door naar de chat functie op uw website.
Echter kon dit alleen via facebook of inloggen met Caiway inlog welke ik beide niet heb.

In uw schrijven van 18 augustus schrijft u dat het abonnement op 4 septemer 2020 ingaat.
Niet erg handig om dit in de vankantie periode binnen een termijn van 2,5 week te verwachten!
Echter zolang de werkzaamheden niet gereed zijn zie ik geen aanleiding om dit te activeren.

Ook van mijn buren hoor ik bijzonder slechte service van uw organisatie.
Hierbij wil ik u dan ook dringend verzoeken om de service te verbeteren.

Mocht dit deze week niet in orde zijn dat beeindig ik het (niet geactiveerde) abonement binnen de wettelijke bedenktijd van 8 dagen.
Ik zal dan een andere organisatie benaderen welke zorg draagt voor de aansluiting confom de afgesproken voorwaarden van aanleg.
Eventuele gemaakte kosten door Caiway zal ik verrekenen met de tijd welke ik verspilt heb om met uw service organisatie “even contact” op te nemen.

Gewenste Oplossing:

Als ik kostenloos kan overstappen naar een provider die wel bereikbaar is.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw uitvoerige en informatieve bericht. Naar aanleiding van uw schrijven heb ik de situatie waarin u zich bevindt zojuist zo goed mogelijk proberen te begrijpen. Ik probeerde u zojuist telefonisch te bereiken, maar omdat ik helaas geen gehoor kreeg, wil ik u via dit kanaal alsnog graag toelichten hoe ik de situatie begrijp en waar (voor zo ver ik kan begrijpen) de misvattingen zitten. U beschrijft in uw klacht de activatie van diensten op uw adres op 4 september j.l. Ik licht deze automatische activatie graag toe. U heeft de apparatuur van ons al eind juli opgestuurd gekregen. Hierna heeft u met Guidion een installatieafspraak kunnen maken. Wij bieden dit aan zodat mensen het niet zelf hoeven te doen wanneer zij dit niet willen of wanneer zij denken dit niet zonder hulp te kunnen. Na ontvangst van de apparatuur is er een periode van ongeveer 6/7 weken waarin de activatie kan plaatsvinden. Om te voorkomen dat apparatuur na ontvangst voor een onbepaalde periode bij nieuwe klanten ronddwaalt, is deze activatieperiode zo bepaald. Er is dus een ruime periode waarin de gelegenheid geboden wordt om te activeren. Om alsnog een installatie door Guidion te verzorgen, kan u verzocht zijn digitaal contact met ons te zoeken. Mede vanwege de DDoS-aanvallen de afgelopen tijd is het veel drukker dan normaal, excuses hiervoor. U kunt echter contact zoeken via niet alleen Facebook, maar ook via Twitter, WhatsApp, of de live chat op www.caiway.nl, waar u overigens geen account voor nodig heeft. Ik wil tot slot even terugkomen op de periode van 2,5 week, die u ziet als een niet-handige verwachting van onze kant. Wij hanteren geen periode van 2,5 week, maar juist een langere periode waarin geactiveerd kan worden (zoals hierboven beschreven). Als er in die periode niet geactiveerd wordt zonder een duidelijke reden en een specifieke datum waarop de auto-activatie ingesteld moet worden (bijvoorbeeld omdat Guidion niet eerder kan), zal de vooraf bepaalde automatische activatie doorgaan. Dat was in uw situatie dus op 4 september. Indien u toch nog de activatie wenst te laten geschieden door een Guidion installatiemonteur, verzoek ik u via een van de bovengenoemde kanalen een bericht te sturen waarin u aangeeft: - dat u nieuwe klant bent - dat u een installatieverzoek indient naar aanleiding van bericht op klacht.nl - e-mailadres - telefoonnummer Tevens zullen we dan kunnen kijken of compensatie voor het nog niet gebruiken van de diensten terwijl hier wel al voor betaald wordt op zijn plaats is. De opzegtermijn waarnaar u refereert is bij het meedoen aan bestellingen in het buitengebied aan de hand van vraagbundeling ingegaan op het moment van bestellen en in uw situatie dus verstreken. Ik nodig u daarom van harte uit ons alsnog te benaderen via een van de reeds genoemde kanalen, zodat u alsnog zo spoedig mogelijk gebruik kunt maken van onze diensten. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, wens ik u in ieder geval alvast nog een heel prettige dag verder. Met vriendelijke groet, Mick Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht Marcus2020

4 jaren geleden - Dag Mick. Dank voor je reactie. Vandaag wederom met Caiway en ook met Guidion geprobeerd in contact te komen. Helaas weer meer dan 20 wachtende voor mij. Diverse malen geprobeerd. Jammer dat u de wachttijd afdoet als een probleem met DDos en volgens het bandje aan jullie wachttelefoon aan Corona. Ik heb al gemeld dat ik geen Faceboek, Whatsapp of Chat heb, toch meld u dit nogmaals....... Ik wil gewoon iemand kunnen bellen die de telefoon opneemt of waar ik een Email naar toe kan sturen. Uw brief van 18 augustus waarin u de activatie noemt van 4 september is nog steeds 2,5 week in de vakantie periode. Heeft mijns inziens niets met een doos te maken die in Juli is toegezonden. In uw reactie vraagt u mijn om een email adres en een telefoonnummer. Deze moeten bekend zijn bij Caiway. Gezien het feit dat u in uw reactie geen beter alternatief bied, blijf ik bij de opzegging van het abonnement. Dat dit moet binnen 8 dagen na bestelling is onjuist. Dit is 8 dagen na ingang van het abonnement. (Een webshop geeft ook 8 dagen omruil,- of retourgarantie na levering van de diensten/goederen. Niet 8 dagen na de bestelling) Voor het retour sturen van de doos verzoek ik u mij een adres door te geven waar ik deze heen kan sturen. Ik betreur deze gang van zaken, maar een partij welke zo slecht bereikbaar is wil ik geen zaken mee doen. Met vriendelijke groet, Marc

Bericht van

4 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Zojuist probeerde ik u te bellen om de situatie in een persoonlijk gesprek te bespreken (zoals u aangeeft te willen), maar ik vond wederom geen gehoor helaas. Ik zal u daarom hieronder schriftelijk verder informeren over de situatie en reageren op uw bericht. U geeft te kennen dat u vindt dat er 2,5 week is geweest om te activeren, in een vakantieperiode. Alhoewel ik kan begrijpen dat er in de zomer mensen op vakantie zijn, is dit (zonder gegronde reden of nieuwe datum die met Guidion ingepland is) niet zo maar een reden af te zien van activatie. Wat ik daarnaast vooral nog wil opmerken is dat er op 03-08-2020, bij het versturen van de apparatuur, een bericht naar uw e-mailadres verstuurd is met informatie over het activeren. Ik citeer hieruit: U kunt uw installatiepakket installeren en uw diensten activeren. Volg hiervoor de stappen in de meegeleverde handleiding of kijk op https://www. caiway.nl/installatievideo. Installeer en activeer uw glaspakket zo snel mogelijk. Zo voorkomt u dat u betaalt voor diensten waarvan u nog geen gebruik maakt. Wij proberen hiermee aan te geven dat de activatie niet zo maar op zich kan laten wachten, zoals ik in mijn vorige bericht aangaf. Omdat u aangeeft niet in contact te kunnen komen, heb ik zojuist persoonlijk het verzoek om alsnog te komen installeren bij u verzonden naar Guidion. U zult een e-mail ontvangen om zo alsnog, op onze kosten, een installatieafspraak in te plannen, zodat de monteur langs kan komen. Verder wil ik toch nog wat extra informatie verschaffen over de opzegtermijn waar u naar refereert. Bij het afnemen van een pakket op een adres dat niet in het buitengebied ligt, gaat de wettelijke bedenktermijn in vanaf de dag van ontvangst van de diensten. In het buitengebied, waar van te voren gedaan wordt aan vraagbundeling om in kaart te brengen of het aanleggen en aanbieden van glasvezel voor een provider daadwerkelijk voordeel oplevert, gaat die bedenktermijn in vanaf het moment van bestellen, in uw geval in juli 2019. Dit om te voorkomen dat men later alsnog afziet van glasvezel, terwijl de kosten om het netwerk aan te leggen al gemaakt zijn. Ik denk dat u hierna alsnog een vraag of opmerking zult hebben over alles, dus nodig u uit uw reactie te geven op dit bericht. Verder hoop ik dat u alsnog gebruik maakt van de door mij zojuist kosteloos aangevraagde installatieservice, zodat de diensten het alsnog zo spoedig mogelijk naar wens zullen doen op uw adres. In afwachting van uw antwoord, wens ik u alvast nog een heel fijne dag verder. Met vriendelijke groet, Mick Caiway Webcare Team

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 22 september 2020 om 15:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

We hebben inmiddels nog geen reactie van u mogen ontvangen, hierom gaan we er vanuit dat de klacht opgelost is. Mocht u later nog vragen hebben, dan helpen we u uiteraard graag verder via een van onze contact mogelijkheden (live chat op www.caiway.nl, telefonische helpdesk via 088 2249 111, Facebook, Twitter en WhatsApp).

Met vriendelijke groet,

Mike
Caiway Team Webcare

Marcus2020

Heeft op 22 september 2020 om 19:31 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is geen oplossing. In uw reacties geeft u geen antwoord op mijn opmerkingen.
Voor mij is het abonnement niet actief en heb ik dit voorgelegd aan mijn jurist.
Verbinding is niet actief en Caiway is nog steeds niet fatsoenlijk bereikbaar.

Alle klachten die gemeld zijn door Marcus2020