Klacht: Slechte internet verbinding

op 01 augustus 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij zijn inmiddels vanaf eind oktober 2019 klant bij caiway, we hebben al verschillende keren contact gehad met hun klantenservice omdat het wifi signaal steeds wegvalt, (12 keer per uur is heel normaal) nog los van het feit dat het internet zeer traag is. We hebben een router toegestuurd gekregen en dan zou het goed moeten zijn, helaas heeft ook dat niet geholpen, we zitten nu dus al meer dan een half jaar regelmatig zonder internet en betalen er wel voor…

Gewenste Oplossing:

Als ons contract kosteloos ontbonden wordt op korte termijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

1 week geleden - Geachte Hendri,Wat vervelend om te horen dat u last heeft van wegvallend internet via de wifi-verbinding!Heeft u de extra wifi-router aangesloten en ingesteld als access point?Wanneer de wifi-router niet staat ingesteld als access point, kan deze namelijk niet functioneren.Mocht je dit reeds gedaan hebben, zoeken we graag naar een andere oplossing, want zoals je al aangeeft, betaal je natuurlijk voor goed functionerende diensten.Hiervoor hebben we echter wel wat extra informatie nodig.Spelen de problemen bijvoorbeeld ook op apparaten waarmee u rechtstreeks op het modem staat aangesloten met een internetkabel?Dit is erg belangrijk voor onze beeldvorming, zodat wij naar een gerichte oplossing toe kunnen werken.We horen graag van u!Met vriendelijke groet,Alex Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht H3

1 week geleden - Ik heb de extra router inderdaad aangesloten en ingesteld als acces point, ik heb geen apparaten bekabeld aangesloten behalve de tv ontvanger, deze heeft ook regelmatig een reset nodig omdat die geen signaal heeft...

Bericht van Caiway

7 dagen geleden - Na wat meer onderzoek zijn wij tot de conclusie gekomen dat de tv-ontvanger op dit moment niet correct staat aangesloten.Deze staat volgens ons systeem namelijk niet rechtstreeks met een internetkabel op het modem aangesloten.Het lijkt erop dat de tv-ontvanger met een powerline adapter of iets dergelijks staat aangesloten en dit zal dan ook de oorzaak zijn van de problemen die spelen met de tv.Staat de extra wifi-router ook aangesloten via een switch of powerline adapter of staat deze wel rechtstreeks op poort 1 van het modem aangesloten?Dit zou namelijk de signaalproblemen via de extra router verklaren.Wij horen graag van u!Met vriendelijke groet,Alex Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht H3

6 dagen geleden - Alles zit aangesloten zoals in de installatie instructie die bij de extra router zat beschreven is...

Bericht van Caiway

1 dag geleden - Geachte heer, mevrouw,Als ik het goed begrijp staat er dus enkel een TP Link AC1200 aangesloten aan uw modem, ingesteld in accespoint mode? Wij zien namelijk dat het modem ook is verbonden met een TP Link repeater; of staat deze weer aan de TP Link router? En hoe staat de TV ontvanger trouwens aangesloten, vermoed dat deze dan wel aan de TP link router staat, kunt u deze eens rechtstreeks plaatsen aan het Genexis WiFi modem met een UTP kabel?Indien u zeker weer dat de TP link router in accespoint mode staat en omdat klacht.nl hiervoor geen handig platform is, verzoek ik u ons te antwoorden door middel van een WhatsApp bericht met wat meer uitleg hoe uw apparaten staan geconfigureerd en de snelheid die u op het moment behaald. Via WhatsApp gaat het gesprek namelijk wat vlotter, dit kan op het nummer: 088 2249 111. Hiermee zouden we dan een monteursafspraak kunnen inplannen die uw apparatuur kan nakijken.Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet, Sinem Caiway Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door H3