Klacht: Er gaat nogal wat niet goed

op 23 mei 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Klantenservice:
1. Het telefoonnummer is erg duur (088-nummer)
2. Er wordt niet vermeld wat het kost
3. Via de chat duurde het 7 uur voordat ik een persoonlijk antwoord kreeg
4. Daarna bij ieder appje eindeloos wachten op een reactie waardoor ik alsnog 75 minuten bezig was met het probleem op te lossen nadat ik al een dag gewacht had.

WiFi:
1. Er wordt reclame gemaakt voor supersnel internet. Helemaal waar, maar alléén als er een kabeltje van de router naar het apparaat gaat. De WiFi is langzaam. Dit wordt niet duidelijk vermeld. Ik had niet verwacht dat ik mijn iPad of laptop aan de router moest gaan koppelen voor een beetje snelheid….
2. Het probleem van de WiFi probeerde de behulpzame medewerker op te lossen door mij een week te laten switchen tussen twee wachtwoorden. Na een week kon ik terugbellen. Een andere optie was dat ik een dure router bij Caiway aanschafte. Dat heb ik niet gekozen. Toen ik na twee weken via de chat geholpen werd (omdat ik erachter was gekomen dat ik 12 euro moest dokken voor het telefoongesprek) kreeg ik deze router gelukkig gratis aangeboden.

Slechtzienden
Het menu is zodanig opgemaakt dat de achtergrond niet afsteekt tegen de letters. Mijn zicht is niet zo goed. Om de gids of een ander menu te kunnen lezen moet ik recht voor de televisie gaan staan. Vanaf de bank lukt het niet. Prima voor de lichaamsbeleving, maar dat doe ik liever niet om deze reden.

1. Zorg voor een betaalbare klantenservice
2. Ben duidelijk over de kosten van de klantenservice
3. Zorg voor voldoende bezetting van de klantenservice, dat is ook veel fijner voor de medewerkers.
4. Zorg ervoor dat het supersnelle internet waarmee geadverteerd wordt ook voor WiFi geldt. Het is niet van deze tijd dat dit niet geboden word.
5. En reken daar geen extra kosten voor zoals het aanschaffen van een router.
6. Pas de menu's zodanig aan dat deze ook geschikt zijn voor slechtzienden.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

1 week geleden - Geachte Harriët Boogers,Bedankt voor uw bericht. Allereerst vervelend dat de WiFi niet voldoende stabiel is. Internet gaat via 2 apparaten, eerst bekabeld via het witte modem en daarna draadloos via de (ingebouwde) router. De snelheid komt goed binnen, echter kan het via de WiFi worden weggedrukt. Daarom kunnen providers ook alleen de bekabelde snelheid garanderen en niet de draadloze snelheid.De draadloze snelheid is namelijk afhankelijk van veel externe factoren. De meeste keren zal er teveel verkeer zijn op dezelfde verbinding, als hij regelmatig uitvalt. De meest voorkomende oorzaak is dan ook dat er andere draadloze signalen (buren, babyfoons,smartphones, tablets enz) op die momenten gelijktijdig gebruik maken van het 2,4 GHz kanaal. Door die andere draadloze signalen ontstaan storingen. Dit wordt ook wel interferentie genoemd.Dit valt vaak nog te optimaliseren door bijvoorbeeld een extra router aan te sluiten. Ik zie dat mijn collega overigens gratis een router heeft opgestuurd en verwacht dat deze snel binnen is.Ik zal uw feedback over de instellingen voor slechtzienden aankaarten bij de desbetreffende afdeling die hiervoor verantwoordelijk is.Voor de belkosten van het 088 nummer van de kantenservice kunt u het beste informeren bij uw telefoonprovider. Voor ons servicenummer geldt het standaard tarief wat de telefoonprovider zelf hanteert. Dit betekent dat het dezelfde tarieven zijn als een particulier vast telefoonnummer en als het binnen de belminuten van uw telefoonbundel is heeft u helemaal geen kosten.Nogmaals bedankt voor uw terugkoppeling en het aandragen van de punten van aandacht Geachte Harriët Boogers,Bedankt voor uw bericht. Allereerst vervelend dat de WiFi niet voldoende stabiel is. Internet gaat via 2 apparaten, eerst bekabeld via het witte modem en daarna draadloos via de (ingebouwde) router. De snelheid komt goed binnen, echter kan het via de WiFi worden weggedrukt. Daarom kunnen providers ook alleen de bekabelde snelheid garanderen en niet de draadloze snelheid.De draadloze snelheid is namelijk afhankelijk van veel externe factoren. De meeste keren zal er teveel verkeer zijn op dezelfde verbinding, als hij regelmatig uitvalt. De meest voorkomende oorzaak is dan ook dat er andere draadloze signalen (buren, babyfoons,smartphones, tablets enz) op die momenten gelijktijdig gebruik maken van het 2,4 GHz kanaal. Door die andere draadloze signalen ontstaan storingen. Dit wordt ook wel interferentie genoemd.Dit valt vaak nog te optimaliseren door bijvoorbeeld een extra router aan te sluiten. Ik zie dat mijn collega's overigens een gratis router heeft opgestuurd en verwacht dat deze snel binnen is.Ik zal uw feedback over de instellingen voor slechtzienden aankaarten bij de desbetreffende afdeling die hiervoor verantwoordelijk is.Voor de belkosten van het 088 nummer van de kantenservice kunt u het beste informeren bij uw telefoonprovider. Voor ons servicenummer geld het standaard tarief wat de telefoonprovider zelf hanteert. Dit betekent dat het dezelfde tarieven zijn als een particulier vast telefoonnummer.Nogmaals bedankt voor uw terugkoppeling en het aandragen van de punten van aandacht m.b.t. de service.Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Leroy Caiway Team Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door h.beckers