Klacht: Defecte HD ontvanger, geen kosteloze vervanging dus geen tv

brian0510 op 01 september 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij het aangaan van een (coax)abonnement van Caiway krijg je gratis een HD ontvanger in bruikleen om digitale tv mee te kunnen kijken. Analoog is immers verleden tijd.

Nu deze defect is weigert Caiway om deze kosteloos te vervangen, daar waar dit in het verleden wel gebeurde. Nu zou ik voor de goedkoopste in bruikleen 3,50 per maand moeten betalen. Belachelijk! Terwijl ik nu van hun product geen gebruik kan maken… En – met de nog altijd niet vrijgegeven kabelmarkt – moet ik wel verplicht bij Caiway blijven.

Gewenste Oplossing:

Als Caiway mij een gelijkwaardige HD ontvanger ter vervanging opstuurt zonder extra kosten.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te horen dat de HD-ontvanger defect is. Deze tv ontvanger is uw eigen bezit en niet in huur bij ons. Dit betekent dat wij hem niet kosteloos voor u kunnen vervangen. Zoals u al eerder aangaf heeft mijn collega de optie gegeven om een nieuwe HD-ontvanger in huur bij ons af te nemen voor €3,50 per maand. Een andere optie is om zelf ergens anders een nieuwe HD-ontvanger aan te schaffen. Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Mike Caiway Team Webcare

Reactie van de melder van de klacht brian0510

4 jaren geleden - Ja dat bedoel ik. Ik bestrijd ten zeerste dat de ontvanger mijn bezit is. Deze werd door Caiway verstrekt zonder kosten omdat je anders geen (via coax) tv kon kijken wanneer je een tv-abonnement afsloot. Dat is nog steeds zo. En ik ken mensen in dezelfde situatie waar Caiway deze wél kosteloos vervangen heeft. Dat is dus gewoon wijziging van beleid blijkbaar. En wordt er van gemaakt dat de ontvanger 'eigendom' is. Heel, heel slecht.

Bericht van

4 jaren geleden - Geachte Brian, Het is inderdaad correct dat de HD-ontvanger die in eerste instantie is geleverd zonder kosten was. Dit was dus zonder kosten, omdat het als het ware een schenking was, waardoor de ontvanger uweigendom werd. Mocht u nu een HD-ontvanger willen toevoegen aan uw pakket, dan zou dit 3,50 euro per maand kosten, omdat u de HD-ontvanger dan in bruikleen bij ons zou afnemen. Het is bij uw huidige pakket ook mogelijk om gebruik te maken van een interactieve tv-ontvanger. De eerste interactieve tv-ontvanger zou 7,50 euro per maand kosten en de tweede ontvanger zou 0,00 euro per maand kosten bij uw pakket. Wij horen graag van u hoe wij u verder kunnen assisteren. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 10 september 2020 om 14:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Tot op heden hebben we nog geen reactie van u mogen ontvangen.

We zullen de klacht nog één week open laten staan, tot 17-09-2020, mocht u voor die tijd nog geen reactie hebben geplaatst, zullen we de klacht sluiten.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mike
Caiway Team Webcare

Reactie van de melder van de klacht brian0510

4 jaren geleden - geen oplossing. Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt.

Alle klachten die gemeld zijn door brian0510