Klacht: Abonnement caiway op valse voorwendselen 2jaar geleden x klantenservice en uitrol

op 01 juli 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

In 2018 heb ik een contract afgesloten bij caiway. In 2020 wordt de glasvezel eindelijk uitgerold…. alles maar dan ook alles gaat fout en het is onmogelijk om iemand te spreken te krijgen.ik huur een Nijhuis op een perceel van een boerderij en tussen deze twee panden ligt een internetkabel. Het was volgens de verkoper van caiway onmogelijk om daar snel internet over te laten lopen en ik moest een eigen contract afsluiten voor tv internet en telefonie want alleen internet dat kon niet. In 2019 diverse malen gebeld om t om te zetten want zij waren aan t adverteren met alleen internet …. wij waren tenslotte nog niet eens aangelegd. Nee dat kon niet want ik had getekend en als t dan uitgeleverd was kon ik t uitzetten. Nu in mei 2020 zijn wij dan eindelijk op t glasvezelnet aangesloten. Bij t controleren van t contract stond daar ineens een telefoonnummer om mee te nemen wat helemaal mijn nummer niet was…. gebeld om dit te corrigeren… iedere keer als zij dat deden veranderde de leverdatum van mijn apparatuur…. ik werd er horendol van want het nummer bleef er maar in staan. Daarna bleef de leverdatum maar vooruitschuiven. Inmiddels is de hoofdboerderij met hun contract aangesloten en wat gebeurd er nu ….. ik heb gewoon snel internet over de oude dat kabels. Het kon dus toch.

Het is simpelweg onmogelijk om met. caiway een gesprek aan te gaan. Het call center is alleen getraind om te zeggen u heeft een contract meer kan ik niet voor u doen en u moet geduld hebben …. u bent helemaal geen klant bij ons etc….. als je dan naar het zusterbedrijf de,ta belt zeggen die … nee u kunt niet naar ons overstappen want uw adresjes van caiway……. dan bel je weer naar caiway en begint t weer van voor af aan.
Ik heb gemaild gechat gefacebookt en gemessengered….. een normaal gesprek is niet mogelijk.

Ik heb per mail opgezegd geklaagd ed en krijg niet eens een reactie. Afgelopen vrijdag kwam de apparatuur met PostNL. Ik heb de zending geweigerd en heb tot op heden daarop geen reactie. Wel dat alles nu in orde is en dat ik snel moet aansluiten dat ik anders voor diensten betaal die ik niet heb…..

Verder hebben wij bij de verkoper destijds gevraagd naar de sterkte van het WiFi signaal…. hij zat hier in de tuin en wij hebben toen gemeld dat de huidige situatie weliswaar traag was maar dat wij allemaal op nr 20 en 20a goede WiFi hebben met de routers van KPN…. nou de buurvrouw op nr 20 heeft 3 WiFi versterkers kunnen kopen van 150 euro want ze had geen bereik in haar slaapkamer buiten en boven ….. enorm zwakke router ook nog.

Ik heb hier een wifiversterker van KPN op de datalijn staan en heb super bereik … ook in de tuin…..

U snapt het stoom uit de oren en de verbazing is mega groot.

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet

Jennifer Janssens

Als het contract geannuleerd wordt. Op basis van hun foutieve informatie verstrekking heb ik getekend.

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

2 dagen geleden - Goedemiddag Jennifer,Wat vervelend om te horen dat dit zo een lang proces is waarin je verkeerde informatie hebt ontvangen en van het kastje naar de muur bent gestuurd. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.Goed om te weten is dat waar je refereert naar een verkoper van Caiway, je het hebt over een ambassadeur. Dit is iemand die niet voor Caiway werkt, maar slechts informatie probeert te verspreiden en mensen probeert aan te sporen om zich aan te melden voor glasvezel zodat de aanleg door gaat. Hoewel deze ambassadeurs wel informatie van ons ontvangen, kan het dus helaas zo zijn dat ze informatie geven die incorrect is. Dit lijkt het geval te zijn geweest omtrent het af moeten sluiten van een abonnement versus op de bestaande lijn kunnen internetten. Een alleen internet abonnement was overigens op het moment van afsluiten nog niet mogelijk, dus wat de ambassadeur hierin heeft aangegeven klopt wel.Hoewel ik het erg vervelend vind dat je foutieve informatie hebt ontvangen, kan ik op basis hiervan dus niet het abonnement stop zetten. Je bent een jaarcontract aangegaan en aangezien het om een buitengebied gaat, heb je je bedenktermijn hierbij afgestaan.Zoals gezegd kan ik het abonnement dus niet voor u stop zetten, maar ik wil wel het volgende voorstellen. Ik stel voor om het installatiepakket nogmaals toe te sturen, zodat u hier gebruik van kunt gaan maken. Wij vergoeden dan één maand abonnementskosten voor het ongemak.Ik hoor graag van u!Met vriendelijke groet,Brian Caiway Team Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jennifer Janssens

2 dagen geleden - U bent hierin echt abuis en schoffeert mij. Ik weet echt het verschil tussen ambassadeurs en verkopers. Het was een verkoper van caiway en geen ambassadeur. Door jullie zijn er studenten ingehuurd om contracten te verkopen. De afspraak is ook met caiway gemaakt. Hij heeft ook met jullie gebeld toen hij hier zat. Er is overleg over de situatie door de student met jullie geweest. Ik heb hier ook 2 getuigen van. Daarnaast hoor ik je nu ook niet over de kwaliteit van de WiFi... wat eenvoudig... daarover werd ook ruggespraak met jullie gehouden. Het contract wat wij bij hem getekend hebben is ook van caiway.... zo hebben anderen in het dorp getekend bij solo-cd en delta...Ik ga nu de ombudsman radar en kassa informeren. Door de super late uitrol.... 2 jaar en 4 maanden later is het contract niet meer van deze tijd. De activatiecode van het contract heeft langer geduurd dan de duur van het contract.Het feit dat het contract op basis van door jullie foutief verstrekte informatie blijft mi de hoofdreden om t contract te laten ontbinden.HoogachtendJennifer Janssens

1 dag geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 03 juli 2020 om 16:32 geantwoord

Zo iets:
Geachte mevrouw Janssens,

We hebben vandaag meerdere malen telefonisch contact gehad. Hierin hebben we u een tegemoetkoming aangeboden, helaas kon u zich hier niet in vinden. Aangezien er geen oplossing kon worden gevonden waar beide partijen mee akkoord gaan, sluiten we uw klacht hier.

Zoals ook telefonisch aangegeven, kunt u contact met ons opnemen indien u zich bedenkt en alsnog in wilt gaan op ons aanbod.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Brian
Caiway Team Webcare

Heeft op 04 juli 2020 om 12:39 geantwoord

Beste klacht.nl,
Bijzonder dat caiway de klacht als opgelost markeert.... dat is echt niet waar. Ik dien de klacht in en die is pas opgelost als ik akkoord ga lijkt mij zo. Zij zijn mooi weer aan t spelen op uw site. De volgende stap is mijn rechtsbijstand inschakelen. Zij stappen zooooo over het feit van de foutieve voorlichting heen... ongehoord.... Ik heb zelf een tegen voorstel gedaan waarin wij beiden voor 50% toegeven...voor de periode van 1 jaar en daarna definitieve opzegging. Daar willen zij niet op ingaan. Overigens zou de apparatuur weer aangeboden worden en dat is niet gebeurd. Wel laat caiway weten vanaf dinsdag 30 juni te factureren..... wat een bedrijf...... het etiket opgelost dient dan ook verwijderd te worden.

Hoogachtend, Jennifer Janssens

Alle klachten die gemeld zijn door Jennifer Janssens