Klacht: Zeer slecht retourbeleid!

Lindsey van Helderen op 15 februari 2024 over By Musthaves in de categorie Internetshops - Kleding

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Webwinkel By Musthaves (Joyce) houdt er een bijzondere semi onwettige werkwijze op na. Sale mag volgens de bon niet geretourneerd worden: bij wet mag dit wel. De suite die ik niet paste, ging dus mooi retour.

Bij wet is tevens bepaald dat een retour binnen 14 dagen aan de klant uitbetaald moet worden: By Musthaves (Joyce) rekent hier 30 dagen voor. Mijn Fashioncheck is nog steeds niet opgewaardeerd. By Musthaves kan het geld volgens Fashioncheck direct aan de klant uitbetalen. Helaas doet Joyce er liever heel lang en omslachtig over.

Na op-en-neer gemail heb ik mijn retour van 16 januari tot op heden niet uitbetaald gekregen. Ik moet er zelf over mailen want de webwinkel (Joyce) houdt zich niet aan de afspraken en ze communiceert er niet over.

Ik heb meteen een goede indruk opgedaan van deze webwinkel. Zogenaamd is mijn retour na mijn mail van vandaag aangepast. ‘Naar wat?’, vraag ik me af, want Joyce weet heel goed hoe ik het geld van de aankoop terug moet krijgen.

Ik ben benieuwd hoe lang ik nu weer moet wachten op mijn geld én of ze mij ook de retourkosten terugbetalen. Volgens de wet is een webwinkel dit namelijk verplicht als je een hele bestelling retourneert.

Ik ben via de mail heel vriendelijk en geduldig gebleven maar hoe Joyce de zaken aanpakt, is absoluut niet klantgericht. Mij zien ze na mijn uitbetaling absoluut nooit meer terug.

Gewenste Oplossing:

Geld retourkosten terug gestort krijgen conform wet afspraak.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over By Musthaves
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over By Musthaves

Reactie van de melder van de klacht Lindsey van Helderen

9 maanden geleden - Ik wacht al meer dan een maand op een terugbetaling van By Musthaves. Deels via IDeal, deels via een Fashioncheck. Ik heb alles gedaan volgens de ‘retourregels’ van By Musthaves om mijn geld terug te kunnen krijgen. Helaas houdt deze webwinkel er dubieuze praktijken op na. Ze proberen o.a. onwetende klanten om de tuin te leiden met onwettige statements. Sale mag bijvoorbeeld niet geretourneerd worden. Ik heb gewoon recht om een sale-item te retourneren en ik heb tevens het recht om binnen 14 dagen terugbetaald te worden. Zelfs de retourkosten hoor ik terug te krijgen. By Musthaves (Joyce) houdt je echter aan het lijntje. Ik ben met haar meerdere malen via de mail in gesprek geweest omdat ik niet begreep hoe de uitbetaling gedaan zou worden. Fashioncheck heb ik ook bericht en volgens hen is het van By Musthaves een keuze om het geld terug te storten op de kaart. Zij kunnen het ook direct aan mij uitkeren. Ik heb ook dit gegeven doorgezeten naar Joyce, het aanspreekpunt van deze winkel. Ze blijft zichzelf vooral herhalen en ze gaat inhoudelijk niet in op de ‘kern’ van het probleem. De daadwerkelijke terugbetaling. Op Social Media ben ik zelfs geblokt nadat ik een bericht achterliet of ze iets aan hun retourbeleid wilde doen. Ik kreeg geen enkele reactie, wel een blokkade. Dat By Musthaves mijn klacht dus niet in behandeling wil nemen, verbaast me niet meer. Ik heb het gevoel dat ze proberen mijn geld achterover te drukken. Ik ben overigens ook niet de enige die met dit probleem loopt. Ik heb bij nader onderzoek meerdere recensies gelezen van klanten die op dezelfde manier als ik behandeld worden. Had ik het maar eerder geweten, dan was ik nooit aan deze klantonvriendelijke webwinkel begonnen. Ik hoop dat ze het fatsoen hebben om mijn geld terug te geven. Zij hebben immers ook hun kleding terug. Echt heel jammer dit.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over By Musthaves nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lindsey van Helderen