Klacht: Brievenbus pakje met track&trace niet te achterhalen

op 27 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Regelmatig verstuur ik brievenbus pakketten, hiervoor betaal ik €3,95
Nu blijkt dat de track&trace van een brievenbus pakket misleidend is
Op het (regio) sorteercentrum wordt de code al gescand als ‘bezorgd’
Wat de postbode er tijdens het ‘echte’ bezorgen mee doet is niet te achterhalen! Gooit de bezorger het weg, of in een andere brievenbus of houdt hij het zelf?? Vul maar iets in want het is niet traceerbaar omdat er niet aan de deur voor getekend wordt
Maw ik betaal €3,95 voor een service die er niet is en waar ik dus ook €1,80 voor kan betalen!! (Prijs bezorgen brief zonder t&t)
Pure oplichterij van postnl en bij navraag over (meerdere!!!!!) niet aangekomen brievenbus pakjes krijg je te horen dat het bezorgd is, maar klanten hebben niets ontvangen

Gewenste Oplossing:

Geef de service waarvoor je betaald!!! Track en trace is een extra service waar je fors meer voor betaald

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 27 juni 2016 om 10:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw de Jong,

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw brievenbuspakje niet goed kunt volgen, mijn excuses hiervoor.

Omdat een brievenbuspakje wordt bezorgd door onze postbezorgers, zijn deze inderdaad niet goed te volgen. Onze postbezorger heeft helaas geen scanner bij zich om de pakketjes af te scannen. Ik adviseer u om de volgende keer toch gebruik te maken van onze pakketdienst. U betaalt dan inderdaad voor pakketten tot 10 kilo, € 6,95. Deze pakketten zijn goed te volgen met ons track & trace systeem.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Heeft op 28 juni 2016 om 14:21 geantwoord

Wat is dit nu voor oplossing????? Postnl biedt een product aan; brievenbuspost met track&trace, daar maak ik gebruik van en daarvoor betaal je € 3,95 ipv ca. € 1,88 en als je er dan achter komt dat het riekt aan oplichterij omdat je betaald voor een product wat niet eens mogelijk is (!) dan is de 'oplossing' van postnl; betaal maar € 6,95 voor je brief dan wordt het als pakket verstuurd en is het wel te traceren......ik denk dat dit omgekeerde wereld is en ik zal dit zeker in de media naar buiten brengen want dit is echt niet normaal !!

Alle klachten die gemeld zijn door Pegasus73