Klacht: Bol stort onverschuldigde betalingen niet naar mij terug

op 19 februari 2018 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Ik heb een verkoopaccount op bol.com waar ik tweedehands boeken op verkoop. Het blijkt nu dat Bol.com alle betalingen voor de bestellingen die zijn gedaan, op een oud rekeningnummer van mij heeft gestort.

Het blijkt onmogelijk dit rekeningnummer in het account te wijzigen. Ik krijg dan een foutmelding. Volgens bol omdat het rekeningnummer wat ik in wil voeren aan een ander account is gekoppeld. Na eindeloos heen en weer mailen, bellen en chatten zou bol dit andere account opheffen, maar daardoor kan ik alsnog het rekeningnummer niet wijzigen. Dan krijg ik een andere foutmelding…

2. Ik wil de mij verschuldigde betalingen alsnog ontvangen op het juiste rekeningnummer. Volgens de ING bestaat het oude rekeningnummer niet meer, ze kunnen het niet in hun systeem vinden. Bol moet de bedragen dus telkens teruggestort hebben gekregen. Bol heeft 3x toegezegd dit na te kijken, maar ik hoor telkens niets van ze. Of er wordt beloofd me een bevestiging van het chatgesprek te sturen en dat gebeurt niet. Terwijl ik dit schrijf zit ik op de klantenservicechat van bol.com en wacht al 10 minuten op een reactie, als ik vraag waar de ander is gebleven blijft het stil.

Ik heb al heel veel mails gestuurd, gebeld en 3-4x gechat maar nog altijd kan ik mijn rekeningnummer niet wijzigen, worden betalingen overgemaakt naar een niet bestaand rekeningnummer en mis ik het geld.

Ik heb noodgedwongen de winkel moeten sluiten om nieuwe bestellingen te voorkomen, waardoor ik inkomsten misloop.

Rekeningnummer gewijzigd en verschuldigde betalingen gestort op het juiste nummer!

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 19 februari 2018 om 14:19 geantwoord

Beste klant,

Ik heb uw klacht in behandeling genomen. Ik zie dat mijn collega's er al mee bezig zijn en het zal zo snel mogelijk voor u worden aangepast.

Janneke van bol.com

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Heeft op 20 februari 2018 om 09:43 geantwoord

Ik wacht al een maand en het is nog steeds niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Maysun