Klacht: Bol.com neemt geen verantwoordelijkheid voor eigen fouten

op 01 december 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

We zijn begin dit jaar verhuisd, toen heb ik ook een adreswijziging bij bol.com doorgegeven. Daarna hebben we diverse malen wat besteld en die bestellingen werden keurig op ons nieuwe adres bezorgd. Begin deze week nog zelfs. Nu hebben we weer wat besteld en krijgen we een mailtje dat deze bestelling onderweg is naar ons oude adres. Ik heb contact gezocht via de chatdienst van bol.com en het komt erop neer dat die de schuld bij mij neerleggen, er zou nog ergens in mijn account het oude adres worden vermeld en daar werd het nu naartoe gestuurd, ze kunnen en willen er niets aan doen. Dit is natuurlijk onzin, want hoe zouden anders de eerdere bestellingen wel op het juiste nieuwe adres zijn aangekomen? Ik heb gewoon gevraagd om de artikelen op te sturen naar ons nieuwe adres zoals ze ook besteld zijn. Bol.com legt hun problemen bij de klant neer, er werd mij geadviseerd de producten dan maar op te halen, maar daar moet ik vrij voor nemen en dan ook nog eens 170 km voor gaan rijden. Je kunt de nieuwe bewoners toch ook niet opzadelen met de problemen van bol.com? Het kan toch niet zo zijn dat bol.com een pakketje ergens naar een verkeerd adres in het land opstuurt en vervolgens moet de klant als een hondje achter het pakket aangaan. Dit lijkt nergens op.

Ik ben tevreden als de artikelen die ik op mijn nieuwe adres heb besteld, ook op mijn nieuwe adres worden bezorgd op de manier zoals dit bij de bestelling was aangegeven. En bol.com zou echt wel iets meer met de klant mee kunnen denken en zich in die klant verplaatsen, in plaats van zichzelf in te dekken en de klant met problemen op te zadelen zodat de pret al weg is.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Bericht van Bol.com

5 maanden geleden - Beste Lammert, Gaat het hier over de bestelling die naar Groningen is gestuurd? We willen er zeker van zijn dat we reageren naar de juiste persoon, vandaar deze vraag. In reactie op dit bericht kan je een bestelnummer doorgeven dan hebben we meteen de juiste bestelling en kijken we wat we voor je kunnen betekenen. Met vrendelijk egroet, Jolanda van bol.com

Reactie van de melder van de klacht Lammert Kloosterman

5 maanden geleden - Het ging om de bestelling die jullie ineens naar ons oude adres stuurden en wat van jullie kant niet gewijzigd kon worden. De nieuwe bewoners hebben dit voor jullie opgelost, door de bestelling te weigeren, hebben wij via een e-mail van jullie te horen gekregen. Ik vind dit een hele vreemde gang van zaken, dat jullie hierin zelf niets hebben gedaan, terwijl de fout overduidelijk aan jullie kant lag. Wij hebben inmiddels de bestelling nogmaals geplaatst en deze keer werd er wel op ons nieuwe adres geleverd. Helaas kon er 1 cd die we in de eerste bestelling hadden meegenomen niet meer zo snel geleverd worden, zodat we een andere moesten uitzoeken, die als cadeau bedoeld was. Wij vinden het heel jammer dat Bol.com in dezen totaal niet flexibel meedenkt en ons suggereert dat wij dan maar contact moeten opnemen met de nieuwe bewoners van ons huis, die wij nota bene niet kennen.

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 15 december 2017 om 10:47 geantwoord

- - - - - - - - - - - - - -- -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - -
Beste Lammert,

Excuses dat het zo heeft moeten lopen.

bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door Lammert Kloosterman