Klacht: BOL.COM haalt om een vreemde reden mijn tweedehands boeken van de site

op 21 oktober 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Als u tweedehands boeken verkoopt op bol.com of van plan bent dat te gaan doen, kan ik u dat ten zeerste afraden. De kans is groot dat bol.com zich met uw prijsstelling bemoeit en zelfs weigert uw boeken te verkopen.
En waarom? Omdat u ze te duur aanbiedt !!!! Begrijpt u het?
Ik geef twee voorbeelden:
Voorbeeld 1.
Bol bood een zeker boek van Thomas Mann aan voor 21 euro. Ik bood het boek aan voor 14 euro. Geen vuiltje aan de lucht tot het moment dat Bol begon te stunten en het bewuste boek aanbood voor 5 euro. Op dat moment werd mijn advertentie van de site gehaald wegens de ‘niet-relevante prijsstelling’. Ik begrijp die maatregel niet, maar dan ook helemaal niet! De klantenservice kon het doel van deze maatregel niet uitleggen!
Voorbeeld 2.
Mijn advertentie voor een veelgezocht boek (16 euro) wordt van de site gehaald wegens de ‘niet-relevante’ prijs. Na controle bleek me dat 2 boekhandelaren waarmee Bol samenwerkt het boek wél tegen deze ‘niet-relevante’ prijs mogen aanbieden. Waarom zij wel? De klantenservice kon het me niet uitleggen.
Zo kan ik nog 7 gevallen noemen.
Ik waarschuw iedereen die via Bol boeken verkoopt! controleer steeds of ze nog te koop staan, en vertrouw Bol nooit!
Ik heb mijn boekenverkoop via Bol beëindigd. Ik wil niet unfair behandeld worden.

Ik zal tevreden zijn als BOL dit rare beleid staakt.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 24 oktober 2017 om 12:35 geantwoord

Beste,

Mijn collega heeft destijds contact met je opgenomen en je informatie gegeven over bovenstaande situatie. Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd sluit ik dit bericht.

Milly van bol.com
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Heeft op 24 oktober 2017 om 12:40 geantwoord

Er is geen oplossing geboden.

Alle klachten die gemeld zijn door CDJK