Klacht: Boiler geplaatst en minder warm water

op 26 juni 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Mijn open geiser is vervangen door een elektrische boiler. Op dat moment was mijn geiser kapot en ik moest snel warm water hebben, aangezien ik een dochter heb en zij moet normaal kunnen douchen.

De monteur heeft alleen maar foute informatie gegeven over deze boiler. Zo komt er maar 80 liter uit maar als ik zou bellen met eneco kon er iets geplaatst worden wat de watercapaciteit vergroot. Dit is nooit gebeurd en kan ook niet. Er is geen ruimte voor in mijn woning. Aldus een eneco medewerker aan de telefoon. Dus nu kan ik kiezen. Of ik laat me afwas staan en wij kunnen normaal douchen. Eneco bepaald nu hoeveel warm water ik verbruik en anders betaal ik nog meer. Want mijn verbuik schiet nu met 1700kwh per jaar omhoog. Ik verbruik 2400 per jaar!!. Me gasverbruik daalt wel maar hoe dan ook stijgt mijn energie nota. En eneco wil niks doen behalve geld vangen. Ik zit nu 12 jaar aan een contract vast en daar verschuilen ze zich onder. Maar het is onder valse voorwendselen getekend. Integriteit staat niet hoog in het vaandel bij dit bedrijf en ik wil mensen waarschuwen. Ga niet met eneco in zee want ze liegen en bedriegen! Naast de hogere energierekening betaal ik ook nog 14 euro per maand aan huurkosten. Eneco maakt zo een vette winst.

Als het contract ontbonden wordt of als ik gewoon warm water kan krijgen zonder me druk te maken om de tijd. Ik heb nu een kwartier om alles te doen. En ik ga niet extra betalen ervoor.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 27 juni 2017 om 12:38 geantwoord

Beste mevrouw Niezgoda,

Dank voor uw bericht. Wat ontzettend rot dat er nog zoveel onduidelijkheden zijn naar aanleiding van de vervangen boiler. Dit spijt mij enorm.

Het is dan ook meer dan begrijpelijk dat u vraagtekens zet bij het verbruik en de daarbij behorende kosten. Ons zusterbedrijf, Eneco Installatiebedrijven, is verantwoordelijk voor uw boiler, het onderhoud en de communicatie over het apparaat. Daarom heb ik direct uw klacht doorgestuurd met daarbij het verzoek om binnen twee werkdagen telefonisch contact met u op te nemen. Binnen dat gesprek zullen we u van de juiste informatie voorzien en komen we hopelijk samen tot een passende oplossing.

Erica
Eneco Webcare

Heeft op 27 juni 2017 om 12:58 geantwoord

Wordt weer doorgestuurd en ben benieuwd naar het antwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Chalia