Klacht: boete door defecte check-in

op 23 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zit ik afgelopen donderdag 21 juli in de trein naar Culemborg, word ik uit het niets beticht dat ik een zwartrijder zou zijn. Dit omdat mijn OV-chipkaart blijkbaar niet ingecheckt stond.

Nou, ik haal mijn pasje iedere ochtend en middag, op de dagen dat ik reis, langs de checkpaal. Dit doe ik niet even vlug, maar ik haal hem er meerdere malen langs zodat ik zeker weet dat ik gescand ben. Als er iets fout gaat, krijg ik altijd een andere ‘piep’. Maar ik heb niks gehoord. Ik heb alles gedaan om in te checken op het station van Amsterdam Amstel en ik heb ZEKER mijn pas langs de check gehaald. Aan mijn pas zou het dus niet kunnen liggen, want de conductrice had geen probleem met het lezen van mijn kaart.

Ik betaal ALTIJD netjes mijn reiskosten, ook als ik 6 uur in het Niemandsland van Lunetten in de winter sta te vernikkelen omdat de NS al 6 uur lang aangeeft dat er een trein komt, maar die vervolgens nooit aankomt.

Nu word ik als een crimineel behandeld omdat ik volgens u, willens en wetens een zwartrijder zou zijn? U moet u kapot schamen, na al die jaren dat u uw afspraken niet na bent gekomen en ik wel altijd de volle mep heb betaald.

Ik ben pas tevreden als u excuses aanbiedt voor deze waanzin en deze boete doorhaalt. Ik ben bereid om de reiskosten te betalen van Amsterdam Amstel naar Culemborg. Echter een boete betalen voor UW DEFECTE check-ins ga ik dus niet doen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 26 juli 2016 om 11:24 geantwoord

Heeft op 31 juli 2016 om 21:06 geantwoord

Ik heb enkele dagen geleden een bericht verstuurd via het contactformulier onder vermelding van het bovenstaande nummer. Graag verneem ik van u;

Alle klachten die gemeld zijn door roggers