Klacht: Boeking gedaan, geld afgeschreven, toen foutmelding en het werd stil

op 25 juni 2021 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Gisteravond boeking gedaan voor accommodatie in Frankrijk, via iDEAL betaald, het leek goed te gaan, totdat het systeem bleef hangen en er later een foutmelding kwam: your booking couldn’t be ed. Bizar: mededeling er bij dat er automatisch refund wordt gestart en dat ik geld pas na 7-12 dagen op mijn rekening heb staan en zelfs dat is nog geen eens zeker!

Dus meerdere klachten:
1. Foutgevoelig boekingssysteem; als je betaald heb mag je verwachten dat boeking rond is. Het systeem zou zodanig moeten werken dat de boeking (en zeker de betaling) pas wordt geaccepteerd als alle noodzakelijke boekinggegevens zijn ingevoerd
2. Niemand bereikbaar bij Booking.com om het on line te herstellen; dat moet toch niet zo moeilijk zijn; juist als je core business het boeken van reizen betreft.
3. Wijze van refund; waarom niet online realtime uitbetalen; maar moet je minimaal (geen garantie) 7-12 dagen op je geld wachten. Booking.com gaat toch niet in de tussentijd beleggen met de ontvangen reissommen?

Tevreden wanneer:
1. Booking.com onmiddellijk, dus vandaag, haar fouten hersteld en de boeking in orde maakt
2. Als dit niet mogelijk is, on line real time (dat kan in 2021) de refund overmaakt naar mij

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door janschha1