Klacht: 1 jaar samen lidmaatschap opzegging

BaharCandan op 15 januari 2024 over BigGym in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik had 1 jaar samen lidmaatschap met mijn 14 -jarige zoon en ik heb het lidmaatschap 6 maanden geleden geannuleerd en de bevestigingsmail ontvangen. Een paar dagen geleden hoorde ik dat mijn zoon een factuur van Biggym heeft ontvangen waarin hij zei dat hij voor dit lidmaatschap moet betalen. Toen belde ik Biggym en de dame vertelde me dat we iedereen afzonderlijk moesten annuleren. Niemand vertelde me dit toen ik mijn lidmaatschap op de Biggym Alkmaar annuleerde, anders, 6 maanden geleden zou ik het lidmaatschap van mijn zoon tegelijkertijd hebben geannuleerd met mijn annulering. Waarom zou ik mijn lidmaatschap annuleren en het lidmaatschap van mijn zoon (14-jarige) voortzetten en uiteindelijk € 37 voor hem betalen in plaats van € 27. Dit is niet logisch. En ik denk ook dat ik de belangrijkste persoon ben omdat ik volwassen ben en mijn zoon onder mijn lidmaatschap staat.
Nu is mij vandaag verteld, de bevestigingsmail die ik heb ontvangen zegt dat ik elk lidmaatschap afzonderlijk moet annuleren. Maar ik spreek geen goede Nederlanders en begreep de e -mail niet. Toen ik de e -mail ontving die de annulering bevestigt, dacht ik aan dat beide lidmaatschap geannuleerd zijn.
Vandaag is mij verteld dat ik het lidmaatschap alleen kan annuleren via de app, en dat deed ik, maar er staat dat ik 21 februari kan kiezen als de vroegste annuleringsdatum, en voordat ik januari en februari betaling betaal, kan ik zijn lidmaatschap niet annuleren. Omdat BigGym me niet goed heeft geïnformeerd over de annulering, denk ik niet dat ik voor januari en februari 2024 geld aan Biggym moet betalen voor een zogenaamd geannuleerd lidmaatschap. In de algemene voorwaarden zegt dat uw kind geen lidmaatschap kan krijgen als u het toestemmingsformulier niet ondertekent, maar ze werden aansprakelijk, zelfs als u 1 jaar Samenmembership als hoofdbetaler eindigt. Dit is belachelijk.
Gisteren dacht ik dat ik het lidmaatschap had opgezegd, maar zonder de factuur voor januari te betalen, kan ik met de app niet opzeggen en wordt er elke dag meer geld in rekening gebracht omdat het lidmaatschap actief blijft. En ze zeiden dat annuleren via de app de enige optie is.

Gewenste Oplossing:

Betaal geen januari en februari en annuleer het lidmaatschap van mijn zoon zonder iets te betalen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BigGym over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door BaharCandan