Klacht: Bezorging

op 29 april 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dinsdagavond een pet besteld bij hoedshop.nl, dit verliep allemaal zonder problemen. Keurig een bevestiging via de mail en niet veel later een mail dat mijn pakket verzonden was en door dpd verzonden zou worden.
Nu kom ik gisteren echter terug van mijn werk en zit er een briefje in de brievenbus dat ik niet thuis was en dat ik mijn pakketje ergens in de stad op kan halen bij een depot van dpd.!
Word er door de dpd geen tweede bezorgmoment gedaan? Ik betaal verzendkosten voor zo’n pakketje en dan verwacht ik ook dat het bij mij thuis word afgegeven en niet dat ik het in de stad op moet halen. Anders had ik net zo goed zelf naar de stad kunnen gaan om iets te kopen! Ik kon zelfs geen ander bezorgmoment kiezen wat op wel het kaartje van dpd stond want mijn pakketje was al op het depot afgegeven.

Als het pakketje bij mij aan de deur word afgeleverd of als het zo is dat de dpd maar 1 bezorgmoment kent dat ze dat op de site van hoedshop aangeven dan weet ik op welke dag ik moet bestellen. (Of helemaal niet bestellen)

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

10 maanden geleden - Beste Niels83, Bedankt voor je bericht. Het klopt inderdaad dat wij na een eerste mislukte afleverpoging je pakket bij een parcelshop in de buurt afgeven, zodat je het pakket op kunt halen als het jou uitkomt en niet nog een keertje hoeft te wachten op de chauffeur. Vervelend dat dit nu voor jou niet goed uitkomt, maar ik kan het helaas niet veranderen. Groet Hanneke

Reactie van de melder van de klacht Niels83

10 maanden geleden - Goedemorgen Hanneke, u bedoeld waarschijnlijk dat de chauffeur dan niet nog een keer langs hoeft te gaan omdat dat teveel kosten met zich meebrengt. Ervan uitgaande dat het grootste gedeelte van Nederland op door de weekse dagen aan het werk is hebben ze bij dpd van maandag op vrijdag niet al al te veel chauffeurs nodig dus. Maar wel hele grote parcel shops met uiteraard een grote (betaalde) parkeerplaats. Bedankt voor de informatie en de snelle reactie. Nu weet in ieder geval dat als er iets bezorgd word door de dpd ik beter zelf naar de stad kan gaan. Zo kom je er nog eens uit he? Ik wens u een fijne dag en alvast een goed weekend. Groeten Niels

Alle klachten die gemeld zijn door Niels83