Klacht: Bezorger weigert pakket tot mijn deur te brengen

op 07 september 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zal eerst even het volgende melden: ik woon in een appartementencomplex op de 6e verdieping. Het complex heeft gewoon een lift die omhoog en omlaag gaat. Vandaag belde de bezorger aan met de mededeling dat hij een pakketje voor mij heeft. Zoals tegen alle bezorgers ook van andere bedrijven zei ik kom maar naar boven, en buzzerde vervolgende de deur open. Nee zei de bezorger kom maar zelf naar onder ik kom die niet naar boven brengen. Waarom niet, vroeg ik, jullie brengen die altijd naar boven. Nee pakket is te zwaar zei de meneer, kom maar zelf naar onder. Enfin, ik liep zelf naar beneden om het pakket aan te nemen. Meneer begon mij ook nog eens een attitude te geven en begon te klagen dat hij 30% over zijn tijd was en dat het allemaal wat sneller moet. Zo gaat DPD toch niet met de klanten om? Ik bedoel, jullie zijn een bezorgdienst, dus dan moeten jullie ook tot de deur bezorgen. Verder gebeurt het mij vaker dat DPD langskomt als ik niet thuis ben. Zij laten echter nooooit een briefje achter dat ze zijn geweest en dat ik mijn pakket kan afhalen. Ik heb de bezorger een keer gevraagd waarom hij geen briefje achterlaat. Zijn verklaring was dat hij niet helemaal naar boven wilt gaan om alleen een briefje achter te laten. Deze luiheid heeft er vaker voor gezorgd dat mijn pakketen op de afhaalservice zijn terugsturen naar desbetreffende bedrijf, en ik zonder pakket zit. Dit heeft mij vele nieuwe verzendkosten gekost.

Ik wil dat DPD gewoon netjes mijn pakketen tot de deur brengt, zoals het hoort. En wij wensen ook briefjes in de bus te ontvangen als de bezorger is geweest en wij niet thuis waren. Hierdoor weet ik dat er een pakket op de afhaalservice ligt en dat ik die kan gaan afhalen. Ik ga niet elke dag langs de afhaalservice en vragen of er een pakket voor mij ligt. Ik wens graag briefjes in de bus.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 08 september 2016 om 10:53 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door M.elmaj