Klacht: Bezorger houd zich niet aan de afspraak en onvolledige info op de infonotice. Pakket teruggezonden!!

op 11 december 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

20 november 2017 een pakket in Amerika besteld. UPS trof mij bij de eerste 2 afleveringen op 30-11-2017 en 1-12-2017 niet thuis. Toen op maandag de bezorger opnieuw aan de deur kwam, bleek dat het pakket onder rembours verzonden was. Omdat ik op dat moment geen contant geld had bood de bezorger heel vriendelijk aan dat hij ook de volgende dag terug kon komen(waarvan getuigen overigens). Dus de volgende dag was ik de hele dag thuis met het geld in de aanslag. Geen bezorger, geen infobriefje in de bus… de volgende dag ook nog niet. Dus toen ik bij UPS inlogde bleek dat de bezorger op 4-12-2017 om 19:11 aan de deur geweest is en niet op 5-12-2017!! En dat mijn pakket retour gezonden was aan de afzender! Dus klantenservice gebeld. Sorry voor de overlast mevrouw, maar u moet het zelf oplossen…Huh… Maar op jullie infonotice staat helemaal niet dat het pakket na 3 afleverpogingen retour gezonden word aan de afzender!! Ja, sorry voor de overlast…maar dit is de naam van het bedrijf in Duitsland waar wij het naar teruggezonden hebben en neem zelf maar contact op. Uhhhh……misschien een telefoonnummer of contactpersoon? Nee, sorry van de overlast maar u moet het zelf regelen.
Dus het nummer opgezocht..gebeld..nee sorry wij kunnen niets doen. UPS teruggebeld. Nee wij kunnen niets doen.Ok, kan ik dan een klacht indienen? Want via de site(zeer gebruiksonvriendelijk overigens bij problemen) lukt dat niet. Ja, zij zou een klachtenmail doorsturen en er zou contact opgenomen worden.Heel fijn. Nog geen half uur later word ik gebeld door UPS. De meneer stelt zich voor en het eerste wat hij zegt:”ik kan helemaal niets voor u doen”. Na wat heen en weer gebakkelei geef ik aan dat ik het hier niet bij laat zitten(kost me een kapitaal om dat pakket weer hier te krijgen). En op uitermate onvriendelijke wijze zegt hij:’ Dat zou ik niet doen!” Ehhh..sorry?!?! Dat is verspilde tijd, geeft hij aan. Dat is dus wel mijn tijd meneer, en mijn geld dus dat bepaal ik graag zelf. Nu ga ik dus maar het bedrijf in Amerika bellen(kassa!) om te kijken wat zij kunnen doen……
Zo klant onvriendelijk heb ik een bedrijf nog niet eerder meegemaakt….

Beleefdheid klantenservice

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

5 maanden geleden - Goedemorgen, Onze excuses voor de vervelende ervaring. Echter zonder trackingnummer of zendingsnummer kunnen wij u hier niet verder helpen. Kunt u ons dit nummer doorgeven ? Mocht u het nummer niet hebben dan adviseer ik u contact op te nemen met onze klantenservice via 020-5040500. Zij kunnen u in dat geval verder helpen. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 12 december 2017 om 06:18 geantwoord

Goedemorgen,

Helaas hebben wij geen trackingnummer of zendingsnummer mogen ontvangen.
Zonder deze nummers is het voor ons onmogelijk uw klacht op een correcte manier in behandeling te nemen
en af te handelen.

Mocht het probleem met de zending nog niet zijn opgelost, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice
via 020-5040500, zij kunnen u in dit geval verder helpen.

UPS Social Media Team

Heeft op 12 december 2017 om 21:39 geantwoord

Is geen oplossing. Ik heb immers al contact gehad met de klantenservice en toen ik later teruggebeld werd door iemand van UPS werd er nogal geagiteerd gereageerd, want volgens deze meneer treft UPS geen enkele blaam. In deze zogenaamde oplossing zit geen oplossing. Alleen een excuus.

Alle klachten die gemeld zijn door GradaH