Klacht: bezorgen

velial op 06 maart 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 7 maart 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo, Erg vervelend om te horen dat je na de verchuift afspraken nog steeds geen pakketje in handen hebt gekregen. Ik heb op jouw postcode gezocht en heb het volgend pakketje gevonden (05228908473184). Dit pakketje word vandaag (07-03-2018) tussen 12:02...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 6 maart 2018

Een klant van DPD heeft geklaagd over de levering van een pakket dat tussen 13:44 en 14:44 bezorgd zou worden. Na het afzeggen van afspraken en het wachten op de bezorger, bleek het pakket pas rond 16:00 uur niet bezorgd te zijn, zonder enige notificatie of poging tot aflevering. De klant heeft contact opgenomen met DPD voor verduidelijking, omdat er extra betaald was voor de thuisbezorging.

Mijn Klacht:

Mijn pakket zou vandaag tussen 13:44 en 14:44 bezorgd worden. Ik heb daardoor mijn afspraken afgezegd en ik was om 12u al thuis in verwachting van de bezorger. Het werd rond 16u toen ik op internet ging kijken waar de bezorger blijft, het bleek dat de bezorger niet komt. Op internet stond dat afleverpoging niet succesvol was. Ik heb moeten bellen om te komen te weten waar mijn pakket is, omdat ook niet eens een brief in de brievenbus was gelaten, ik vraag me dus wel af of die bezorger wel hiernaartoe gekomen is, want het ziet eruit dat hij niet eens een “poging” heeft gedaan om de pakket volgens de afspraak te bezorgen. Daar boven op heb ik extra betaald om het pakketje thuis bezorgd te krijgen. Ik heb netjes telefonisch contact met DPD opgenomen, en werd me gezegd dat het al in het systeem staat en het pakketje op een afhaalpunt bezorgd wordt, maar wanneer weten ze ook niet. Verder hadden ze me een prettige dag geweest en dat was alles, terwijl ik ook duidelijk had aangegeven dat ik ook extra voor had betaald om het pakketje thuis bezorgd te krijgen. Ik vind dit niet een goede oplossing en geen goede service!

Gewenste Oplossing:

Bij een betere oplossing en betere service, Voor de toekomst ook graag aan de afspraken houden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 07 maart 2018 om 11:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM