Klacht: betalingsregeling niet nagekomen

op 21 september 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In 2014 bij jaarafrekening moest ik 480 euro bij betalen. Ik had toen geen vast werk en er zou een regeling worden getroffen. Er is 1 mnd geincasseerd. Ik ben toen verhuist en gebeld dat het toch wel allemaal goed geregeld zou worden(betalingsregeling) nee hoor geen probleem. Bij de jaarafrekening kreeg ik een mail dat er nog een bedrag open stond van 424,67. Na meerdere keren in die mnd gebeld te hebben dat het nog niet goed ging. Laatste gesprek gehadd met Agnes v Assen en er zou een betalingsregeing komen van 38,61 per mnd. Ik had er geen
vertrouwen meer in maar zij verzekerde mij dat het nu echt goed geincasseerd zou worden. Ik vertelde haar dat ik in september weer terug izou zijn om het na te kijken. Nu kom ik thuis ligt er een brief bij de deurwaarder, deze was ook nog eens verkeerd bezorgd maar dan kan Eneco niets aan doen. Vandaag gebeld en nu blijk dat de gespreksnotitie van Agnes v Assen niet in het systeem staat en dat ze daarom het naar Flanderijn Versluijs hebben doorgestuurd. Excuses gekregen van de medewerker maar daar koop je niets voor. Ik moet nu het bedrag in eens betalen met 11 ,65 extra kosten en als ik niet op tijd betaal komen er nog eens 63,70 extra kosten bij. Ik ben dus ook nog eens genoodzaakt om er een spoedoverboeking van te maken.

I

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 22 september 2016 om 09:45 geantwoord

Beste heer, mevrouw Kerkwijk,

Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Heel vervelend om te lezen dat zaken niet goed zijn gelopen. Graag geef ik verdere uitleg.

Op 4 mei 2015 troffen we een betalingsregeling voor u in 12 termijnen. Deze regeling had betrekking op het bij te betalen bedrag van de jaarnota. Slechts eenmaal werd dit bedrag geïncasseerd. De reden hiervan is dat u verhuisde en er een eindnota werd gemaakt. De regeling verviel daarmee. Wel heel kwalijk dat u hiervan niet goed op de hoogte was en ook onze herinneringsbrieven niet goed hebt ontvangen. Uiteindelijk zagen we ons, gezien het uitblijven van een betaling, genoodzaakt het in handen te geven van een deurwaarder. Ik kan dit nu ook niet meer terugdraaien. Gaat het u wel lukken het bedrag in een keer te betalen? Ik kan u dan uiteraard wel enigszins tegemoet komen in de extra kosten, want ook ik ben van mening dat het geen schoonheidsprijs verdient. Ik verneem het graag van u.

Martijn, Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door davekerkwijk