Klacht: Betalen voor een boiler die ik niet meer heb

op 05 september 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In 2008 heb ik mijn huis gekocht en volledig laten renoveren dus incl. een nieuwe boiler geplaats, alles is via de aannemer gegaan. Jaren later kom ik bij het overstappen naar een ander energieleverancier erachter dat er nog steeds maandelijks automatisch een bedrag wordt afgeschreven door eneco. Na maanden bellen en mailen met iedere keer de belofte dat er iemand langskomt om te controleren of er geen boiler meer hangt van eneco, komt er dan eindelijk een monteur die verklaart dat er inderdaad geen boiler hangt van eneco en wordt het contract afgesloten. In de afgelopen maanden van het bellen naar eneco werd ik continue gerust gesteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ik het bedrag toch wel terug zou krijgen, ook de monteur gaf aan dat ik dat geld wel terug kreeg alleen hij kon niet beloven of het volle bedrag zou zijn omdat er een verjaringstermijn zou zijn..

Nadat het contract met eneco werd afgesloten kreeg ik direct te horen dat ik niks meer zou krijgen omdat ze niet zouden weten wanneer de boiler is geplaatst. Ik heb contact gehad met remeha en die gaven aan dat de boiler in 2008 is afgegeven het jaar dat ik mijn huis kocht en heb laten verbouwen, dit heb ik ook gemaild naar eneco maar tot op heden en zoals ik al gewend ben van eneco geen enkele reactie!

Wanneer ik mijn geld terug heb van de afgelopen jaren

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

10 maanden geleden - Beste mevrouw El Bouazzati, Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik begrijp volkomen dat u nu eindelijk tot een oplossing wilt komen. Ik stel graag voorop dat ik u graag help. Om die reden escaleer ik het graag bij ons Installatiebedrijf. Ik heb echter verder geen gegevens van u. Zou u mij ook uw adresgegevens willen sturen zodat we er verder mee aan de slag kunnen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Martijn, Eneco

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 08 september 2016 om 08:48 geantwoord

Beste mevrouw El Bouazzati,

Martijn, Eneco

Heeft op 08 september 2016 om 16:12 geantwoord

Martijn volgens mij heb je gisteren op klachtenkompas aangegeven dat je nu alle gegevens van me hebt en dat we op die site verder gaan. Ter info ik wacht nog steeds op Eneco om contact met me op te nemen so far nog niks van ze vernomen.

Alle klachten die gemeld zijn door F.elB