Klacht: Het verhaal over de eindeloze klantreis van een ijskastkoper

Frk73 op 07 april 2015 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
BCC has resolved this complaint
Klacht opgelost op 23 april 2015
Reactie van het bedrijf:

BCC heeft telefonisch contact met u opgenomen. Wij hebben afgesproken dat de koelkast omgeruild mag worden. De bezorgkosten worden teruggestort.

Bedrijf BCC
Status Opgelost
Datum 7 april 2015

Een klant van BCC ervaart problemen met de levering van een bestelde ijskast. Na een miscommunicatie over de bezorging, waarbij er geen contact werd opgenomen, zat de klant drie dagen zonder ijskast. Ondanks het maken van een nieuwe afspraak, moest zijn vriendin een halve dag wachten op de bezorger, wat leidde tot frustratie over de service van het bedrijf.

Mijn Klacht:

Beste BCC medewerker,

Twee weken geleden ging onze ijskast stuk. Erg vervelend, maar nog niet half zo vervelend als de drama die daar uit voort is gekomen dankzij de “high service” van uw bedrijf.

We hadden namelijk een ijskast besteld via uw web-shop. Er zou contact met ons opgenomen worden over wanneer deze bezorgt zou worden. Hier ging het al mis. Er is namelijk helemaal geen contact met ons opgenomen waardoor wij niet aanwezig waren bij de eerste poging om de ijskast te bezorgen.

Kan gebeuren dachten we, maar inmiddels zaten we wel alweer 3 dagen zonder ijskast. U kunt zich voorstellen dat dat niet praktisch is. Na telefonisch een nieuwe datum afgesproken te hebben, zonder tijd want dat kan niet bij jullie, heeft mijn vriendin een halve dag moeten wachten tot de bezorger zou komen. Deze kwam inderdaad! Maar helaas zonder ijskast. Want de gene die ze bij hadden had de rit schijnbaar niet overleeft. Of we even een nieuwe afspraak wilde maken. Nog een paar dagen zonder ijskast dus.

Na wederom een nieuwe afspraak gemaakt te hebben, kwam de bezorger na weer enkele dagen eindelijk de ijskast brengen. Super fijn zou je denken toch? Helaas, de koelkast was via iDeal betaald maar daar wilde de bezorger niets van weten en verzocht mijn vriendin vriendelijk direct per pin te betalen. Aangezien mijn vriendin een stuk aardiger is dan ik, en we toch best wel dringend de koelkast nodig hadden, heeft ze het bedrag (voor de 2e keer) betaald. Kan gebeuren?

Nu rest het alleen het uitpakken en plaatsen van de ijskast nog. Wederom geen probleem zou je denken toch? Weer fout! Helaas bleek de bezorger te incompetent om de ijskast fatsoenlijk uit te pakken waardoor heel ons huis onder de rotzooi zat. Maar ach, we hebben eindelijk een werkende koelkast. Weer fout! De vriendelijke bezorger wees ons op het feit dat de koelkast pas na enkele uren aangesloten kon worden. Dus ik en mijn vriendin stonden al uren te popelen om de ijskast aan te sluiten en weer te kunnen genieten van koude drankjes, en vlees dat niet probeert weg te lopen.

Eindelijk was het zo ver. Ik pak de stekker op en wil hem in het stopcontact stoppen. En wat blijkt? De stekker heeft maar 1 pin! Ik ben geen technicus maar kon er wel uit opmaken dat het wederom te mooi was om waar te zijn.

Inmiddels een week zonder koelkast. Maar gelukkig kon de telefoniste mij vertellen dat dit geen probleem was! Want dan bezorgen we toch gewoon een nieuwe meneer. Deze kan vrijdag al geleverd worden! U begrijpt dat het inmiddels wel behoorlijk een probleem is geworden. Maar daar wilde de klantenservicemedewerker niets van weten. Dit kon ik beter melden via een formuliertje op de website. De benodigde skills om mijn klacht af te handelen ontbraken waarschijnlijk. Dan maar even typen.

Na twee weken was eindelijk de ijskast zonder problemen geleverd. Of toch niet? U raad het al.. De dag na de bezorging konden we eindelijk de ijskast aansluiten. Na het stekker (met 2 pinnen!) in het stopcontact te steken, hoorde we ineens het geluid van een 3liter v8 motor. Daarnaast klonk het of er een kat achter de ijskast verstopt zit (heb gecheckt, deze zat er niet). Na gecontroleerd te hebben of de ijskast niet toevallig op benzine liep kwamen we tot de conclusie dat er 2 opties mogelijk zijn; 1. De ijskast werkt wederom niet naar behoren, of 2. BCC is niet helemaal eerlijk geweest over de kwaliteit van hun product. Het maakt eigenlijk ook niet meer uit.

De 6 beloften van BCC lijken moeilijker waar te maken dan gedacht, of niet? Aangezien, zoals u kunt begrijpen, u niet de beste keuze bent geweest (nr.3), we absoluut niet het meeste gemak hebben gehad (nr. 4) en de meest slechte service hebben ervaren(nr. 5). Het enige wat wel klopte was Nr. 6 altijd een duurzame keuze, want wat is er immers duurzamer dan anderhalve week geen ijskast gebruiken?

Ik verwacht van jullie dat jullie de ijskast om komen ruilen voor een kwalitatief goede ijskast zonder lawaai. Ook is een excuses en compensatieregeling wel op zijn plaats, denk ik.

Als u nog vragen of opmerkingen heeft, aarzel niet en neem alstublieft contact met me op (via onderstaand telefoonnummer of emailadres).

Met vriendelijke groet,

PS: De klacht moet via klacht.nl omdat uw website een letterlimiet heeft.

Gewenste Oplossing:

Vervang van ijstkast door een kwalitatief betere en stille ijskast, welgemeende excuses en een compensatie regeling.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 23 april 2015 om 11:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

BCC heeft telefonisch contact met u opgenomen.
Wij hebben afgesproken dat de koelkast omgeruild mag worden.
De bezorgkosten worden teruggestort.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM