Klacht: opzegging

op 27 maart 2020 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik heb al in November een opzegging van mijn lidmaatschap gedaan ivm verhuizing naar Finland. In de voorwaarden staat aangegeven dat er een tussentijds opzegging gedaan kan worden als er geen Basic Fit te vinden is binnen een bepaald aantal kilometer.

Mvg Niina

Als de lidmaatschap alsnog per November wordt opgezegd

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 28 maart 2020 om 08:54 geantwoord

Beste Niina,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm.

Ik heb het direct nagekeken in onze administratie en zie dat je ons een mail hebt gestuurd op 20-12-2019 met betrekking tot de opzegging. Het klopt inderdaad dat wij jouw lidmaatschap vroegtijdig kunnen beëindigen, ook als je in het jaarcontract zit. Jij hebt vervolgens een reactie ontvangen van mijn collega met het volgende:

Graag ontvang ik een bewijs van je verhuizing (kopie van een in- of uitschrijving van de gemeente) in een reactie op deze e-mail. Na ontvangst van het bewijs zal je lidmaatschap worden beëindigd met inachtneming van de opzegtermijn van 30 dagen. Je krijgt dan nog een opzegbevestiging waarin staat of er nog zaken zijn die we met elkaar moeten regelen zoals eventuele betalingen.

Helaas hebben wij tot heden geen bewijs ontvangen waardoor de opzegging is verwerkt met als eerst mogelijke opzegdatum: 22-4-2020. Wij kunnen helaas de opzegging niet verwerken met terugwerkende kracht.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, indien er nog andere vragen zijn hoor ik dat graag.

Het Social Team van Basic-Fit

Heeft op 28 maart 2020 om 08:58 geantwoord

Ik heb hierover geen mail ontvangen. Ik kreeg alleen een reply mail terug dat antwoordt langer zou duren ivm met drukte, hierop heb ik nogmaals de beëindiging doorgegeven in February en ook hierop heb ik geen antwoordt gekregen. Ik heb een uitschrijving gemaild bij de eerste toesturing van beëindiging. Dus alle stappen zijn ondernomen

Alle klachten die gemeld zijn door Niina