Klacht: Klacht over de manager

Mieke1970 op 03 januari 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Basic Fit has resolved this complaint
Klacht opgelost op 4 januari 2017
Reactie van het bedrijf:

Beste Mieke, Wat vervelend om te horen dat het zo is verlopen op de club. Natuurlijk ben je van harte welkom en ik ga het voor je oplossen. Ik heb de opzegging uit jouw lidmaatschap gehaald. Jij hebt echter teveel...

Bedrijf Basic Fit
Categorie Sportclub/-school
Status Opgelost
Datum 3 januari 2017

Een klant van Basic Fit ervaart problemen met de manager, die in december meldde dat het jaarabonnement automatisch verlengd zou worden, ondanks dat de klant niet op de hoogte was van deze regeling. Ondanks een eerdere afspraak om de maand te betalen, voelde de klant zich ongemakkelijk door herhaalde vragen van de manager bij elke training, wat leidde tot een afname van de motivatie om te trainen.

Mijn Klacht:

De manager van Basicfit vertelde mij in December dat ik mijn jaarabonnement gewoon weer opnieuw moest betalen omdat ik de opzegmaand had gemist en mijn abonnement 1 Dec weer automatisch in zou gaan. Ik wist dat niet en wist ook niet of ik wel een nieuw jaar wilde. Volgens hem moest ik weer een jaar betalen omdat ik het niet de maand daarvoor had geweizigd. Maar, ik kon dan tot de 27ste wel komen trainen en zou worden binnen gelaten. We hadden afgesproken dat ik die maand sowieso zou betalen. Vervolgens iedere keer als ik kwam trainen stelde hij me weer allemaal vragen en deed alsof we nooit het gesprek hadden gehad. Dit werd zo vervelend dat ik helemaal geen zin meer had om te komen trainen en ben weggebleven tot vandaag. Ik ben begonnen met Bikinibuilding en sta op get podium dus ik moet trainen. Ik ben vanochtend naar Basicfit op de Stadhouderskade gegaan en wil toch in 1 keer voor het hele komende jaar betalen. Zegt deze manager Guy heet hij van Basicfit Stadhouderskade, Nee dat kan niet want je hebt je abonnement in November opgezegd dus je moet een heel nieuw abonnement nemen. Op dat moment was het mij heel duidelijk dat deze jongen mij opzettelijk aan het tegenwerken was. Want toen ik zei ok is goed nieuw abonnement of oud wat maakt mij het uit ik wil gewoon nu voor een heel jaar betalen had deze manager Guy weer een reden gevonden waarom het niet kon! Ik geb vervolgens heel geïrriteerd weggegaan en heb nog geroepen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat je word tegengehouden om iets te kopen door degene die het verkoopt! Ze hebben al mn gegevens want ik was al lid! Ik had mn bankpas klaar om te pinnen.
Ik vind dit echt heel vervelend want ik train normaal zo ongeveer 6 dagen per week en heb door deze kwestie al weken niet getraind! Kan dit worden opgelost???!!!!

Gewenste Oplossing:

Excuses van de Manager een uitleg en een compensatie voor de weken dat ik niet ben gaan trainen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 04 januari 2017 om 08:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Mieke,

Wat vervelend om te horen dat het zo is verlopen op de club. Natuurlijk ben je van harte welkom en ik ga het voor je oplossen.

Ik heb de opzegging uit jouw lidmaatschap gehaald. Jij hebt echter teveel geld teruggestort gekregen.

Wij hebben een bedrag van €244,97 teruggestort naar jouw rekening. Zelf heb jij het bedrag van €263,76 laten storneren. Dit is een totaal van €508,73.

Hiervan moet jij de €263,76 terugbetalen.

Aangezien jij weer voor een jaar lid wilt blijven moet je ook nog een bedrag van €215,88 betalen. Ik begrijp dat het niet leuk is gegaan op de club dus wil ik jou hier 1 maand korting op geven. Jij hoeft dan enkel het bedrag van €197,89 voor de periode 1-12-2016 tot 1-12-2017 te betalen.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je mij altijd mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM